توضیحات دبیر جشنواره عکس پردیس در رابطه با حواشی انتخاب برندگان

پردیس (پانا) - دبیر جشنواره عکس شهرستان پردیس در تشریح دلیل به تعویق افتادن اعلام نتایج دومین دوره این جشنواره که با محوریت طبیعت پاییز برگزار شد، گفت: یکی از دلایل به تعویق افتادن اعلام نتایج این بود که چند روز فرصت را برای فرستادن فایل توسط شرکت‌کنندگان تمدید کردیم و دلیل دیگر آن بود که داوران منتخب هرکدام به نوبه‌ی خود مشغول پروژه‌های مختلف بودند و فرصت بیشتری برای انتخاب آثار نیاز داشتند.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات دبیر جشنواره عکس پردیس در رابطه با حواشی انتخاب برندگان

مجتبی غلامرضایی با اشاره به زمان نتایج جشنواره عکس و اسامی داوران این جشنواره اظهار کرد: نتایج و اسامی داوران در 18 دی در اینستاگرام شهرداری اعلام شد و به شرکت کنندگان، داوران این دوره را معرفی کردیم و آنها می دانستند که چه کسانی داوری عکس‌های این دوره جشنواره عکس را انجام دادند.

وی در رابطه با اسامی داوران منتخب برای جشنواره عکس افزود: محمدعلی ستاره عکاس و کارشناس کارگردانی سینما، سید مصطفی قصابی عکاس و کارشناس ادبیات نمایشی و علی‌رضا غلامرضایی عکاس و عضو کانون عکاسان ایران داوران منتخب این دوره جشنواره عکس شهرستان پردیس بودند.

دبیر جشنواره عکس شهرستان پردیس تصریح کرد: برندگان این دوره در دو بخش دوربین حرفه ای و تلفن همراه انتخاب شدند که اسامی آنها در بخش دوربین حرفه‌ای نفر اول تا سوم، فاطمه شفیع پور، محدثه حنانی و حسین شفیع‌پور و در بخش تلفن همراه نازنین زراعتکار، ساغر ناصری و ریحانه ناصرالاسلامی بودند.

غلامرضایی درمورد حواشی انتخاب برندگان با اشاره به اینکه شباهت فامیلی دلیل بر این نیست که عکس‌های آنها در رتبه‌بندی قرار نگیرد، گفت: داوران بدون اطلاع از اسم افراد عکس‌ها را بررسی کردند و بعد از مشخص شدن افراد اول تا سوم در هر دسته اسامی به داوران اعلام شد.

وی در رابطه با حواشی انتخاب برندگان ادامه داد: در این زمینه باید گفت به طور کلی ممکن است افراد باهم نسبت نداشته باشند و یا اگر هم نسبت داشته باشند افراد مختلف در یک خانواده باشند که همگی هنرمند هستند.

دبیر جشنواره عکس شهرستان پردیس در مورد ادعای دیده نشدن عکس شرکت‌کنندگان نیز تصریح کرد: این طور نبود که عکسی از شرکت کنندگان دیده نشود و این ادعا غیرمنطقی است. شاید ویژگی‌های برنامه اینستاگرام باعث شده که افراد این طور فکر کنند اما مطمئنا همه عکس‌ها در داوری قرار گرفتند.

گفتنی است؛ این جشنواره از 11 آذرماه تا 20 دی سال جاری به همت شهرداری پردیس برگزار شد و با شرکت 126 عکاس و 325 عکس ارسالی در ایستگاه آخر به پایان رسید.

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا آقازاد روح‌بخش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار