کتاب مورد علاقه من

پردیس (پانا) - نمایشگاه کتاب فرصت خوبی بود تا علاقمندان به کتاب و کتابخوانی بتوانند کتاب‌های مورد علاقه خود را از بین کتاب‌ها انتخاب و تهیه کنند ولی با وجود کرونا نمایشگاه کتاب دو سال است که به صورت مجازی برگزار می‌شود .

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
کتاب  مورد علاقه من

برای آشنایی بیشتر با کتاب‌های مورد علاقه دانش‌آموزان متوسطه با برخی از آنان صحبت کرده و کتاب مورد علاقه آنها و دلیل کارآمدی کتاب معرفی شده توسط آنها را جویا شدیم تا دوستداران کتاب بتوانند این کتاب‌ها را به صورت مجازی و یا فایل صوتی تهیه و مطالعه کنند.

دنیا برغمدی دانش آموز پایه دوازدهم هنرستان آفرینش گفت:«کتاب مورد علاقه من که بسیار برایم تاثیرگذار بوده بی‌شک کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئلیو است. این کتاب بسیار ساده به بیان موضوعات پرداخته و حس صمیمت را به خواننده کتاب منتقل می‌کند. داستان در مورد چوپانی است که برای رسیدن به اهداف و از بین بردن مشکلات زندگی‌اش مجبور به فروختن گوسفندان خود می‌شود و راهی پر از ماجرا را در پیش می‌گیرد که در این راه تجربیات مختلفی به دست می‌آورد.»

وی در خصوص این کتاب تصریح کرد:«به نظر من این کتاب را همه باید بخوانند تا به این حقیقت پی‌ببرند که واقعا زندگی به سختی و پیچیدگی چیزی که ما تصور می‌کنیم نیست. من از این کتاب آموختم که در مسیر زندگی سختی‌هایی وجود دارد اما مهم این است که در آخر خداوند تمام این سختی‌ها را برای ما به خشنودی تبدیل می‌کند.»

این دانش‌آموز ادامه داد:«مطلب دیگری که متوجه شدم این بود که هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد و فقط خود غیرممکن، غیرممکن است؛ پس انسان می‌تواند به هرچه که می‌خواهد برسد. کافیست در این زندگی که فقط یک بار به ما فرصت داده شده اراده و تلاش کنیم و در تمامی مراحل زندگی بهترین خودمان باشیم.»

برغمدی در رابطه با قشنگ‌ترین جمله این کتاب از دیدگاه خود چنین گفت:«به نظر من قشنگ‌ترین جلمه کتاب این بود که «من هم مثل همه آدم‌ها هستم، دنیا را آنگونه می‌بینم که دوست دارم، نه آنطور که واقعا وجود دارد. همه چیز تنها یک چیز است و هنگامی که آرزوی چیزی را داری سراسر کیهان همدست می‌شود تا تو بتوانی آرزویت را تحقق ببخشی.»

خالق ما را به منظور خاصی با انواع صفت‌ها روبه رو می‌کند

فاطمه گفتار دانش‌آموز پایه دوازدهم هنرستان آفرینش نیز در رابطه با کتاب تاثیرگذاری که خوانده است، گفت: «انتخاب من کتاب سفر روح است. یک کتاب معنوی از مایکل نیوتن که در مورد روان‌شناسی است و اصلا به ماورا اعتقادی ندارد و تعدادی از انسان‌ها که دارای ترس‌ها و فوبیاهای مختلف هستند به او مراجعه می‌کنند و او این افراد را از طریق هیپنوتیزم به جهان‌های معنوی و زندگی قبلی‌شان می‌رساند.»

وی افزود:«این کتاب خیلی دیدگاه‌های جالبی از انسان‌های مختلف به ما می‌دهد و به نظر من همه آدم‌ها باید دیدگاه‌های مختلف را ببینند و بعد چیزی را که دوست دارند و به نظرشان منطقی‌تر و درست‌تر است را باور و انتخاب کنند. عقایدی که با مطالعه و تحقیق به آنها دست پیدا می‌کنیم بسیار بهتر و مفیدتر از عقایدی است که به ما ارث رسیده و مجبور به پذیرش آنها بوده ایم.»

گفتار اضافه کرد:«بعد از خواندن این کتاب به این نتیجه رسیدم در جهانی که دانشمندان معتقدند امکان وجود کائنات و جهان‌های موازی بسیار زیاد است، باید ذهن خود را باز کنیم و انتظار رخ دادن هر پیامدی را داشته باشیم و همیشه همه چیز را با علم و فیزیک مورد سنجش قرار ندهیم و سعی کنیم با خواندن کتاب و تحقیق سطح درک خود را بالا ببریم.»

وی در رابطه با قشنگ‌ترین جمله کتاب از دیدگاه خود گفت:«در قسمتی از این کتاب آمده بود «خالق، ما را به منظور خاصی با انواع صفت‌ها روبه رو می‌کند. برای مثال اگر ما بدی را تظاهر عدالت و خوبی را نشانه‌ رحم و مروت تلقی کنیم، چنانچه خداوند فقط همیشه ما را با اعمال شفقت‌آمیز مردم روبه رو می‌کرد، هیچ وقت مفهوم واقعی عدالت را کاملا درک نمی‌کردیم.»

سارا مظلومی دانش‌آموز پایه دهم از مدرسه دوازده فروردین نیز در رابطه با کتاب تأثیرگذاری که خوانده است، گفت:« کتابی که برای من بسیار تاثیرگذار بود و باعث شد تا به عادت‌های خوبی که دوست داشتم برسم و در من نهادینه شوند کتاب اثر مرکب از دارن هاردی بود.»

وی افزود:« این کتاب در مورد ساختار عادت و قدم‌های کوچکی که ما برمی‌داریم صحبت می‌کند که چگونه در کنار هم بسیار عمیق و اثرگذار می‌شوند و به عادت تبدیل می‌شوند و به چه صورت می‌توان عادت‌های مختلف را جایگزین کرد و اثر هرکاری را به درستی متوجه شد. این کتاب باعث نگاه واقع بینانه و راه‌های ساختن عادت‌های جدید و محرک‌های اهداف واضح است و به همین منظور من معتقدم که همه باید این کتاب را حداقل یکبار مطالعه کنند.»

مظلومی در رابطه با قشنگ‌ترین جمله کتاب از دیدگاه خود گفت:«در این کتاب آمده بود «این حقیقت را با عمق وجودتان بپذیرید که با انتخاب‌های خود، مادامی که مسئولیت شخصی آن را به عهده بگیرید، فرد آزادی هستید.»

خبرنگار دانش‌آموز: مبینا آقازاد روح‌بخش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار