سرگروه درس تفکر و سبک زندگی شهرستان پردیس:

رسیدن به موفقیت نیازمند تلاش صادقانه و احساس مسئولیت است

پردیس (پانا) - سرگروه درس تفکر و سبک‌ زندگی شهرستان پردیس در سومین کارگاه متمرکز استانی توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک‌ زندگی بر اهمیت هدف داشتن و برنامه‌ریزی دقیق برای رسیدن به موفقیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
رسیدن به موفقیت نیازمند تلاش صادقانه و  احساس مسئولیت است

مریم عظیم‌بیک در سومین کارگاه متمرکز استانی توانمندسازی دبیران درس تفکر و سبک‌ زندگی که با رویکرد ایده‌پردازی در فرایند تدریس به صورت مجازی در اسکای روم و شاد برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این کارگاه توانمندسازی مدرسان درس تفکر و سبک زندگی با موضوع تکنیک‌های راهبردی و انگیزشی یاددهی و یادگیری در فرایند تدریس دروس تفکر و سبک زندگی جهت شرکت در هشتمین جشنواره الگوهای برتر تدریس است.

وی یکی از آیتم‌های مهم در بحث جشنواره الگوهای برتر تدریس را روش تدریس مناسب دانست و تصریح کرد: ویژگی دروس تفکر و سبک زندگی ایجاب می‌کند که از روش تدریس‌های خلاق و فعال بهره برد تا خروجی تربیتی مورد نظر حاصل شود به طور مثال برای تدریس درس مهارت‌های زندگی موفق کدام‌اند؟ می‌توان از روش تدریس بحث گروهی، بارش فکری، روش تشریحی و توضیحی و روش تمثیل استفاده کرد.

سرگروه درس تفکر و سبک زندگی شهرستان پردیس در ادامه به روش‌های فعال و خلاقی که می‌توان در تدریس دروس جشنواره از آن بهره‌ برد، اشاره و اظهار کرد: در این کارگاه به همکاران توصیه شد تا در جهت تدریس خلاقانه، میزان فعالیت و تعاملات دانش‌آموزان را در کلاس افزایش دهند و خود نیز نقش راهبری و تسهیلگری در امر تدریس را به‌عهده بگیرند.

عظیم‌بیک با اشاره به اینکه یکی از نکات مهمی که در کارگاه مطرح شد طرح درس‌نویسی ملی و چگونگی نگارش آن بود، تصریح کرد: در طرح درس‌نویسی ملی که براساس سند تحول بنیادین نوشته می‌شود حیطه‌های علم، تعقل، ایمان، اخلاق و عمل در چهار عرصه ارتباط با خود، خدا، خلقت و خلق خدا (دیگران) مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در پایان گفت: فنون مربوط به پرسش‌گری معلم و چگونگی پیاده‌سازی روش‌های تدریس فعال و خلاق در دروس مربوط به جشنواره در پایه هفتم (سراب، سبک‌های ارتباطی ما با دیگران چگونه است؟) و پایه هشتم (خط کشی، مهارت‌های زندگی موفق کدام‌اند؟) مباحثی بودند که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار