زارع در تشریح نشست کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مطرح کرد؛

منابع درآمدی بودجه 1401 با حضور خاندوزی و اوجی بررسی شد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ گفت نشست امروز عصر این کمیسیون با هدف بررسی منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، وزرای امور اقتصادی و نفت، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
منابع درآمدی بودجه 1401 با حضور خاندوزی و اوجی بررسی شد

به گزارش خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 کل کشور در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون گفت: نشست امروز با هدف بررسی منابع درآمدی بودجه سال آینده با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، خاندوزی و اوجی وزرای امور اقتصادی و نفت، رئیس سازمان امور مالیاتی و رئیس سازمان خصوصی سازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در ابتدای جلسه پورمحمدی با اعلام اینکه هزار و سیصد و هفتاد هزار میلیارد تومان منابع عمومی بودجه است، اظهار کرد، 664 هزار میلیارد تومان از محل مالیات، گمرک، حقوق گمرکی و سهام شرکت‌های دولتی؛ 48 هزار میلیارد تومان از محل فروش نفت و گاز و میعانالت نفتی و 295 هزار میلیارد تومان از طریق فروش اوراق، واگذاری شرکت‌ها و سهام محقق خواهد شد.

زارع تصریح کرد: وزیر نفت نیز در این جلسه سهم کل فروش نفت را در بودجه سال آینده حدود 29.8 میلیارد دلار عنوان کرد که 11.9 میلیارد دلار آن سهم صندوق توسعه ملی، 13.6 سهم دولت و حدود 4.3 میلیارد دلار آن نیز بابت سهم 14.5 درصد به شرکت نفت تعلق دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 تاکید کرد: اوجی همچنین اعلام کرد، در بودجه سال 1401 روزانه یک میلیون و دویست هزار بشکه به قیمت 60 دلار و با نرخ تسعیر ارز 23 هزار تومانی و فروش 145 هزار بشکه میعانات گازی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه درآمدهای مالیاتی را در سال آینده بیش از 520 هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد که این رقم نسبت به سال گذشته 62 درصد افزایش داشته است. وی همچنین در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات و دغدغه های نمایندگان در خصوص افزایش مالیات و فشار آن بر زندگی و معیشت مردم اظهار کرد؛ سهم مالیات 5 درصد کاهش داشته و نرخ تورم نیز کاهش خواهد یافت.

زارع گفت: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1401 از فردا صبح ساعت 9 وارد بررسی منابع درآمدی بودجه در هر تبصره خواهد شد و در این راستا در جلسات مختلف خود از وزرای مربوطه دعوت بعمل خواهد آورد./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار