غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید

زاهدان (پانا)- مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت غلظت آلاینده‌های موجود در هوا ناشی از وزش باد شدید امروز، به ۴۶۱۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

کد مطلب: ۱۲۴۷۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان به ۳۰ برابر حد مجاز رسید

به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: سرعت باد در زاهدان امروز به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
وی افزود: سرعت این باد که مناطق مرکزی استان را تحت تاثیر قرار داده، از فردا یکشنبه، نسبت به امروز کمتر خواهد شد؛ اما وزش باد شدید همچنان تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از ورود سامانه بارشی جدید از فردا یکشنبه ۲۶ دیماه به استان خبر داد و گفت: امروز میزان دید افقی در زاهدان به 800 متر کاهش یافت.

حیدری اظهار کرد: غلظت آلاینده های موجود در هوا ناشی از وزش باد شدید امروز، به ۴۶۱۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده ؛ در حالی که میزان مجاز این ذرات در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است.

وی در ادامه ضمن تاکید بر کاهش دید در محورهای مواصلاتی زاهدان-کرمان و زاهدان-نهبندان به دلیل وزش باد و گردو خاک، لغو سفرهای غیرضروری را الزامی دانست و از هموطنان خواست تا به هشدارهای هواشناسی صادرشده توجه داشته باشند و نکات ایمنی را جهت حفظ سلامت خود و اعضای خانواده شان رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار