مدیرکل هواشناسی عنوان کرد:

سیستان و بلوچستان هشتمین استان در جدول تأمین بارش کشور

زاهدان (پانا) - مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت فعالیت سامانه‌های بارشی نیمه نخست دی ماه سبب شد تا سیستان و بلوچستان هشتمین استان در جدول درصد تامین بارش امسال زراعی کشور شود.

کد مطلب: ۱۲۴۷۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان هشتمین استان در جدول تأمین بارش کشور

به گزارش روابط عمومی هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری اظهار کرد: در رتبه بندی درصد تامین بارش سال زراعی در سال گذشته استان سیستان و بلوچستان به دلیل کمبود بارش ها رتبه آخر را در میان استانهای کشور دارا بود که هم اکنون با بارش هایی که در دی‌ماه رخ داده، استان به رتبه هشتم این جدول صعود کرده است.

وی همچنین با اشاره به میزان بارندگی ها گفت: میزان بارشی که استان سیستان و بلوچستان در دی‌ماه دریافت کرده، معادل کل بارندگی سال زراعی گذشته بوده است.

وی میزان بارش در ماه دی را 7 برابر میزان بارش در سال زراعی جاری عنوان کرد و گفت: تا قبل از شروع فعالیت این سامانه ها در دی‌ماه، میزان بارش در سال زراعی جاری تنها 4.4 میلی متر بوده که با آغاز سامانه های بارشی اخیر این مقدار مجموعا به 35.6 میلی متر رسیده است.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در مورد تقویت منابع آبی استان و کاهش اثرات خشکسالی به واسطه بارندگی های اخیر اظهار امیدواری کرد و از بارندگی در هفته آینده در سطح استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار