هدف اصلی ارزشیابی مستمر، ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان است

پردیس (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به اینکه هدف اصلی ارزشیابی مستمر، ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان است گفت ارزشیابی ابزاری اثربخش جهت تشخیص میزان پیشرفت یادگیری دانش‌آموزان است که براساس آن معلم می‌تواند روش‌های تدریس را بهبود، ترمیم و یا تغییر دهد. 

کد مطلب: ۱۲۴۵۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی ارزشیابی مستمر، ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان است

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان پردیس، مصطفی حسنوند گفت: ارزشیابی مستمر نقطه عطف انواع ارزشیابی‌ها است. معلم با انجام این ارزشیابی به‌صورت مداوم بعد از تدریس هر مبحث درسی، از میزان یادگیری دانش‌آموزان مطلع می‌شود.

وی با اشاره به رفع موانع یادگیری توسط معلمان ادامه داد: با توجه به نتایج ارزشیابی مستمر معلمان در گام بعدی خود به رفع مشکلات یادگیری دانش‌آموزان می‌پردازد در واقع می‌توان گفت که آموزش و ارزشیابی درهم تنیده شده و جزء جدانشدنی یکدیگر هستند در ارزشیابی مستمر، ارزشیابی در آموزش جاری است و معلم بطور مداوم با آن سروکار دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس با اشاره به اینکه ارزشیابی پایانی نمی‌تواند بطور کامل محقق شدن فرآیند یادگیری را بسنجند تصریح کرد: یادگیری در طول زمان انجام می‌گیرد و برای بررسی روند یادگیری به چندین بار ارزشیابی مستمر پس از فرآیند تدریس نیاز است.

حسنوند با تأکید بر این موضوع که ارزشیابی مستمر فرصت جبران کمبودها و برطرف کردن موانع یادگیری را به دانش‌آموزان می‌دهد، اظهار کرد: ارزشیابی مستمر می‌تواند در قالب پرسش و آزمون‌های کوتاه انجام شود تا برگزاری آن بطور مداوم در طول سال تحصیلی امکان‌پذیر باشد و یا بصورت ۱یا ۲ سوال کوتاه پس از پایان تدریس باشد و لازم است برای ارزشیابی مستمر به دانش‌آموزان بازخورد مناسب داده شود.

وی با اشاره به اینکه خودارزیابی می‌تواند یکی از روش‌های مناسب ارزشیابی مستمر باشد، افزود: در خودارزیابی، دانش‌آموز در فرآیند آموزش سهیم می‌شود و با نقاط ضعف و قوت خود و سایرین آشنا می‌شود. برای اینکار لازم است گاهی برگه‌های آزمون توسط خود یا هم‌کلاسی‌های او تصحیح شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پردیس یکی از روش‌های ارزشیابی مستمر به ویژه در تدریس مجازی را حل تکالیف در منزل با کمک منابع درسی دانست و گفت: ارزشیابی مستمر را می‌توان حتی مشاهده‌ی میزان فعالیت دانش‌آموزان در گروه‌های درسی کلاس، در آزمایشگاه و انجام تکالیف به صورت صحیح در نظر گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار