تبدیل تهدید به فرصت در دوران کرونا
پردیس (پانا) - معاون پرورشی و تربیتبدنی شهرستان پردیس، با اشاره به اینکه وجود کرونا و آسیبهای آن در حوزه پرورشی مشکلاتی ایجاد کرد، گفت همکاران این حوزه تمام تلاش خود را انجام دادند تا فعالیتهای پرورشی به نحو مطلوبی برگزار شود و این امر باعث شد که آسیبهای کرونایی تبدیل به فرصت شود.
![تبدیل تهدید به فرصت در دوران کرونا](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTJlYjhhZ1XA/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTH1IxWYtdfcJksAIKXaKdntA,,/MTJlYjhhZ1XA.jpg)
محمد فروتن با اشاره به اینکه کرونا باعث شد تا به همه فعالیتها در تمامی حوزه ها آسیب وارد شود، ادامه داد: همه فعالیتهایی که در جامعه وجود دارد درگیر موضوع کرونا شدند؛ قاعدتا فعالیتهای پرورشی نیز از این امر مستثنی نبوده و آسیب دیده، ولی مطلبی که اهمیت دارد این است که فعالیتهای این حوزه در ایام کرونایی متوقف نشده و تمام آنها بدون هیچ کم و کاستی به صورت مطلوب انجام شد و تنها شکل فعالیت از حالت حضوری به صورت مجازی درآمد.
وی با تأکید بر اینکه فعالیتهای آموزشی و پرورشی لازم و ملزوم همدیگر هستند، افزود: آسیب در زمینه پرورشی قطعا به آموزش هم آسیب میرساند. حوزه پرورشی و تربیت بدنی با روح، روان، رفتار و جسم دانشآموز سرکار دارد و همه این موارد زمینهساز بستر مناسب برای آموزش هستند وقتی این حوزه آسیب ببیند آموزش نیز نمیتواند به شکل مطلوب صورت گیرد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس در رابطه با بخش عمده آسیبهایی که دانشآموزان در دوران کرونا دچار شدند؛ گفت: بخش عمده این آسیبها روحی، روانی و رفتاری بوده و دانشآموزان در دوران کرونا انگیزه خود را برای یادگیری و آموزش از دست دادند که این موضوع تأثیر منفی در آموزش آنها داشت.
فروتن با اشاره به آسیبهای کرونا به حوزه پرورشی ادامه داد: آسیب دیگری که کرونا به حوزه پرورشی وارد کرد مخصوص خود این حوزه بود. فعالیتهای پرورشی نیاز به حضور، ارتباط و تعامل چهره به چهره دارد به خاطر کرونا ما از حضور و وجود دانشآموز محروم بودیم و مجبور شدیم تا فعالیتهای خود را به صورت غیرحضوری انجام دهیم ترغیب، تشویق و جذب دانشآموز در حالت مجازی کار را برای معاونان و مربیان پرورشی خیلی سخت و دشوار کرد.
وی در رابطه با راهکارهایی که برای کم کردن آسیب کرونا در دانشآموزان اتخاذ شد، گفت: تمام مدارس را ملزم کردیم تا گروهها و کانالهای مجزایی برای فعالیتهای پرورشی در مدارس ایجاد کنند، تا ارتباط و تعامل با دانشآموزان بهتر برقرار شود و بتوانیم فعالیتهای پرورشی را راحتتر اطلاعرسانی کرده و دانشآموزان را برای جذب در فعالیتهای این حوزه ترغیب و تشویق کنند.
معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس با اشاره به تبدیل تهدید کرونا به فرصت افزود: در این دوران مسابقات مجازی برگزار شد. به طور مثال لبآهنگهایی که با موضوعات مذهبی برگزار شد و از جمله لب آهنگ سردار دلها که مرتبط با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود و عطر انتظار که به مناسبت نیمه شعبان اجرا و از سوی دانشآموزان با استقبال خیلی خوبی روبرو شد.
فروتن با اشاره به اینکه به دنبال کیفیتبخشی به فعالیتهای پرورشی هستیم اظهار کرد: از آنجایی که کیفیت فعالیتها برای ما از اهمیت ویژهای برخوردار است، در همین راستا در سال جاری 6 دبیرخانه در سطح مدارس این شهرستان مستقر شد که امسال در دبیرخانه جشنواره علمدار و پرسش مهر میزان حضور و استقبال دانشآموزان به لحاظ کمی و کیفی افزایش چشمگیری داشت.
وی با اشاره به مسابقات کتابخوانی مجازی در این دوران ادامه داد: این مسابقات در چند مرحله ویژه دانشآموزان و فرهنگیان به صورت مجازی برگزار شد که در این مسابقات به صورت مجازی کتاب در اختیار آنها قرار میگرفت و به همین صورت از محتوای کتابها آزمون به عمل میآمد و برندگان آن مشخص شده و از آنها تقدیر میشد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس در رابطه با کانال پردیس کتاب که مختص حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس افتتاح شده است، تصریح کرد: کانال «پردیس کتاب» منحصرا برای تولید محتوا در زمینه کتابخوانی در برنامه شاد راهاندازی شده در حال حاضر نزدیک به سه هزار عضو دارد.
وی ادامه داد: در این کانال کتابها را به صورت تصویری، صوتی و متنی قرار میدهیم کتابهایی با موضوعات مذهبی، تخیلی، تاریخی و دیگر موضوعاتی که برای دانشآموزان مفید و جذاب است. در واقع کانال پردیس کتاب یک کتابخانه مجازی است و از طرف دانشآموزان استقبال خوبی از آن شده است.
خبرنگار: سیمین رهبریان
ارسال دیدگاه