باقری: قرآن‌پژوهی اولویت اول دارالقرآن‌ها باشد

وظیفه ما ایجاد انگیزه برای هدایت دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های قرآنی است

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در آئین افتتاح دارالقرآن امام جعفر صادق( ع) آمل تاکید کرد قرآن‌پژوهی اولویت اول دارالقرآن‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
باقری: قرآن‌پژوهی اولویت اول دارالقرآن‌ها باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری در آئین افتتاح دارالقرآن امام جعفرصادق (ع) آمل که با حضور سعدی‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، حاجی‌پور، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، شعبانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران، مرزبند، مدیر آموزش و پرورش آمل و تعدادی از مسئولین شهری برگزار شد، گفت: مکانی که در آن تلاوت قرآن انجام می‌شود نوری از آن به ارض ساطع می‌شود که فرشتگان را متعجب می‌کند از این رو در مکانی که به عنوان یک مرکز قرآنی افتتاح می شود، همسایگان آن مرکز باید احساس خوشبختی کنند.

وی با اشاره به ۴۱ حافظ کل قرآن مجید در بین دانش‌آموزان و معلمان شهرستان آمل که طی دوسال اخیر به افتخار حفظ قرآن نائل شدند، افزود: امیدواریم با افتتاح اینگونه مراکز در آمل تعداد ۴۱ نفر حافظ قرآن به ۴۱۰ نفر افزایش یابد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: قرآن پژوهی در کنار قرآن آموزی باید اولویت اول مراکز دارالقرآن باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هر حافظ قرآن در روز قیامت ۴۰ نفر را شفاعت می کند، خاطرنشان کرد: برای قرآن آموزی و حفظ قرآن هیچ وقت دیر نیست. امیدواریم شاهد تربیت و پرورش حافظان، قاریان و عاملان به قرآن در اینگونه مکان‌ها باشیم.

دارالقرآن امام جعفر صادق (ع) آمل با مساحت ۲۲۶ مترمربع در ۲طبقه و ۱۰ کلاس توسط خیّر نیک اندیش جناب مهندس واسعی به آموزش و پرورش آمل اهداء شد و تا سال ۱۳۹۹ با کمک های مردمی با مبلغی بالغ بر ۲۵۰میلیون تومان تعمیر و تجهیز شد.

همچنین میکائیل باقری در آیین تجلیل از چهل و یک دانش‌آموز و معلم حافظ کل قرآن شهرستان آمل گفت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت حافظ کل قرآن نیست بلکه هدف آموزش و پرورش حفظ عمومی و حفظ قرآن در حد سه جز است، اما تلنگر زدن و ایجاد انگیزه برای سوق دادن دانش‌آموزان و فرهنگیان به سمت فعالیت‌های قرآنی از جمله وظایف ماست.

وی افزود: با اینکه در شرح وظایف آموزش و پرورش، تربیت حافظ کل قرآن نیامده است اما دارالقرآن های ما توانستند تعداد زیادی از دانش آموزان و همکاران فرهنگی را به افتخار حفظ کل قرآن نائل کنند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان این که هر ۴۱ نفر حافظ کل قرآن که امروز از آنها تجلیل می‌کنیم از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش، حافظ کل قرآن شدند، ابراز امیدواری کرد: ۷۵۰ نفری که در شهرستان آمل از بین دانش‌آموزان و فرهنگیان حافظ ۱۵ جز و یا زیر پانزده جزء قرآن هستند، تا یک سال دیگر انشاالله حافظ کل قرآن خواهد شد و امیدواریم شهرستان آمل قطب حفظ قرآن کریم در استان مازندران شود.

شایان ذکر است این مراسم به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت ۴۱ شهید حادثه ششم بهمن آمل برگزار شده و از ۴۱ دانش آموز و فرهنگی حافظ کل قرآن تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار