مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

پایش دارالقرآن‌ها عملیاتی شده است

قزوین(پانا)- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۷۶۰ دارالقرآن در کشور،گفت به منظور ارتقای کیفی فعالیت‌ها در این مراکز، پایش آنها عملیاتی شده است.

کد مطلب: ۱۲۴۰۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
پایش دارالقرآن‌ها عملیاتی شده است

به گزارش ایرنا؛ میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت ۷۶۰ دارالقرآن در کشور،گفت: به منظور ارتقای کیفی فعالیت ها در این مراکز، پایش آنها عملیاتی شده است.

میکائیل باقری افزود: هدف ما در حوزه دارالقرآن‌ها جذب حداکثری و تشویق دانش آموزان برای روی آوردن به فعالیت‌های قرآنی است.

این مسئول گفت: به طور میانگین و در بازه های مختلف سالانه بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در گروه‌های سنی پنج تا ۲۰ سال از آموزش‌های این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های قرآنی دانش آموزان در کشور به ۲ صورت درون و برون کلاسی است و فعالیت فوق برنامه‌ای نیز به همین شکل پیگیری می‌شود.

باقری با بیان اینکه از سال ۷۸ مراکز دارالقرآن در کل کشور تشکیل و راه اندازی شدند،افزود: این مراکز با حضور اساتید متخصص از بین فرهنگیان کشور به ارائه آموزش‌های قرآنی در سطوح مختلف می‌پردازند و منابع و محتوای آموزشی آنها نیز از مجموعه کتاب‌هایی می باشد که به همت گروهی از مولفان، معلمان و مدرسان قرانی تألیف شده است.

وی با اشاره به طرح پایش مراکز دارالقرآن‌ها در استان‌ها تصریح کرد: شاخص‌های ارزیابی دارالقرآن‌ها بر اساس دستور العمل و اساسنامه های تعیین شده دنبال می شود و هدف ما از انجام این کار، تحقق پیش شرط‌ هایی از جمله تامین نیازهای منطقه یا استان، فضای مناسب، دارا بودن تجهیزات و امکانات مورد نیاز، برخورداری نیروی متخصص و امکان به‌کارگیری نیروی متخصص در دارالقرآن ها است.

این مسئول شناسایی مراکز فعال و تشویق آنها از لحاظ مادی و معنوی را از دیگر موارد طرح پایش دارالقرآن‌ها دانست و ادامه داد: در این پایش مراکز دارالقرآنی از لحاظ فضا، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و جذب قرآن آموز مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی مدارس ویژه قرآنی در استان‌ها افزود: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ مدرسه قرآنی در مقطع ابتدایی در کشور راه اندازی شده که در حال حاضر برخی از آنها فعال و بعضی غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه امسال سه فعالیت شاخص را در بخش های عترت، نماز و قرآن مدارس دنبال خواهیم کرد،خاطرنشان کرد: تقویت و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مراکز آموزشی و پرورشی نخستین برنامه محوری ما به شمار می رود.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین از شرکت هفت میلیون دانش آموز در مسابقات قرآن در کشور خبر داد و گفت: هر ساله دانش آموزان کشور در مسابقات ۱۴ گانه قرآن، عترت و نماز که در پنج مرحله شامل مرحله مدرسه (آموزشگاه)، منطقه، استانی، کشوری و بین المللی شرکت می‌کنند.

باقری با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی ۲۶۰ قاری بین المللی تربیت شده است، یاد آور شد: از این تعداد ۳۰ نفر دانش آموز هستند که موفق به کسب رتبه‌های بین المللی شده اند و علت اینکه تعداد دانش آموزان در این آمار کم می باشدبه خاطر آن است که مسابقات بین‌المللی در رده‌های سنی برگزار می‌شود و شاخص دانش آموزی در آن کمتر لحاظ می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار