هدف طرح توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و بالابردن سطح اطلاعات است

جوادآباد(پانا) - مشاور آموزشگاه‌ هانیه سماعی جوادآباد، هدف طرح توانمندسازی را آگاهی‌بخشی و بالا بردن سطح اطلاعات دانش‌آموزان و والدین دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۸۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
هدف طرح توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و بالابردن سطح اطلاعات است

آمنه قدبیگی مشاور آموزشگاه‌های هانیه سماعی و حضرت زهرا آموزش و پرورش منطقه جوادآباد در رابطه با طرح توانمند‌سازی در گفت و گو با پانا گفت: طرح توانمندسازی همزمان دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی در طی بخشنامه ای به مدارس ابلاغ شد و مدارس مجری طرح، این طرح را اجرا می‌کنند. طرح توانمندسازی در جهت یکسان‌سازی آموزش مفاهیم آسیب‌های اجتماعی، ارتقاء سلامت، بهداشت روان، ارتقا مهارت‌های اجتماعی و اخلاقی است.

وی با اشاره به اینکه نتیجه این طرح در راستای پیشگیری از بحث اعتیاد و رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است، بیان کرد: بحث بلوغ که مطرح می‌شود همه‌ ما می‌دانیم نوجوان به دنبال هیجان‌خواهی، تنوع‌طلبی و کنجکاوی است که شاید تجربه‌ خیلی از رفتارها و موقعیت‌های پرخطر و تنش‌زا باشد. الزامی است که اولیا آموزش ببینند، اگر پدر و مادر توانمند شوند قطعا می‌توانند خیلی بهتر با فرزند نوجوانشان ارتباط برقرار کنند و در واقع همراه دانش‌آموزان و نوجوان خودشان باشند؛ در تجربه‌ اتفاقات پر پیچ و خمی که در مسیر نوجوانی دارد و کمک می‌کند که نوجوان بتواند راحت‌تر و با تجربه‌ کمترین خطر این دوران را سپری کند.

قدبیگی تصریح کرد: طرح توانمندسازی با آیتم‌هایی قرارگرفته شد و به مدارس ابلاغ شد که آن را انجام دهند و مدارس حضرت زهرا و هانیه سماعی در حال برگذاری این طرح و آموزش این سه گروه مهم هستم.

مشاور آموزشگاه هانیه سماعی و حضرت زهرا آموزش و پرورش منطقه جوادآباد درباره هدف طرح توانمندسازی، عنوان کرد: در حقیقت هدف این طرح، آگاهی‌بخشی، بالابردن اطلاعات و شناسایی توانمندی‌های دانش‌آموزان، درک متقابل دانش‌آموزان است؛ تا در راستای توانمندی آنها شناخت توانایی‌ها، نقاط قوت و ضعفشان، افزایش خودآگاهی‌ در جهت ارتقا سلامت روان، بهداشت روان ارتقا سلامت اجتماعی، اخلاقی دانش‌آموزان و اقشار مختلف دیگری که در این طرح قرار دارند پیش رفته و بتوانیم آنقدر توانمند شویم که در راستای شکوفایی نوجوانان و هدایت آنها در مسیر درست پیش‌رویم و برای نشاط‌کامی و بهروزی و سلامت روان و پیشگیری از انواع آسیب‌های اجتماعی مختلف به آنها کمک کنیم.

وی افزود: هدف از اجرای طرح برای اولیا آشنایی و پیشگیری از خطرات بود، در جلسه‌‌ پایانی در خصوص طرح توانمندسازی راجع به آموزش مهارت‌های ارتباطی و نحوه‌ی برخورد صحیح با نوجوان صحبت کردم چراکه معتقدم نوجوانی دوره‌ای است به مانند یک پل بین کودکی و جوانی، که نوجوان در این دوران در حال تجربه کردن هیجانات خاصی است.

خبرنگار دانش‌آموز : زهرا شرفی‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار