معاون پرورشی وتربیت بدنی منطقه ۱ عنوان کرد:

افزایش مهارت‌های هدفمند دانش‌آموزان در زمان وقوع زلزله از اهداف مهم برگزاری مانور است

تهران(پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه یک از اجرای برنامه نمادین بیست و سومین مانورسراسری زلزله، با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و ارتقای توانمندی دانش‌آموزان با توجه به زلزله‌خیز بودن کشورمان و هشدار‌های جدی در مورد وقوع زلزله، برای مواجهه درست با بلایای طبیعی به ویژه زلزله خبرداد.

کد مطلب: ۱۲۳۵۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
افزایش مهارت‌های هدفمند دانش‌آموزان در زمان وقوع زلزله  از اهداف مهم برگزاری مانور است
فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه یک در گفتگو با پانا گفت: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران و اهمیت ارتقای آمادگی دانش آموزان برای مواجه شدن با اثرات زلزله اجرای مانور ضروری است.
وی افزود:امسال بیست و سومین مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور آمادگی در برابر زلزله » و با توجه به دستورالعمل «راهنمای اجرای بیست وسومین مانور سراسری زلزله و ایمنی» ویژه مدارس کشور و رنگ بندی آبی شهر تهران توسط ستاد ملی کرونا، به صورت حضوری در دبیرستان تربیت اسلامی یاسر روز دوشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۰ با پخش آژیر زلزله به صورت همزمان با دیگر مدارس منطقه یک برگزار شد.
سید مومن هدف از انجام چنین مانورهایی را توجه به جنبه های آموزشی نحوه برخورد مناسب با بلایای طبیعی و بخصوص زلزله عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع مانورها بتواند در ایجاد آمادگی بین دانش‌آموزان در زمان بروز زلزله تاثیرگذار باشد.
معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش منطقه یک تاکید کرد: با توجه به این که کشور و شهر تهران در فهرست نقاط زلزله خیز قرار دارد، اجرای چنین مانورهایی لازم و ضروری است.
بیست و سومین مانور زلزله در دبیرستان تربیت اسلامی یاسر با حضور امیر حسین شیرازی مطلق؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کارشناسان حوزه معاونت پرورشی، محمد رضا کشانی مدیریت دبیرستان، کادر و دانش آموزان دبیرستان برگزار شد.
مهدیار شفاهی؛ آتشنشان مرکز ۶ آتشنشانی شمیرانات در این مانوربا توجه به اهمیت پناه گیری و خروج اضطراری ایمن که ۲ رکن مهم و اساسی در هنگام وقوع زلزله به ویژه در مدارس است مطالبی را بیان کرد و اجرای مانور را که تمرین و تکرار آن برای سلامت و ایمنی دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است ضروری عنوان کرد و همچنین مطالبی در مورد اطفاء حریق و چگونگی استفاده از کپسول آتشنشانی و جهت آموزش و آمادگی دانش آموزان در زمان زلزله ارایه کرد.
در ادامه سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه یک، موارد ی در مورد هنگام وقوع زلزله چه کنیم؛ نکاتی برای آمادگی قبل از زلزله و کاهش آسیب‌های پس از زلزله را برای دانش آموزان تبیین کرد.
سپس با کمک کادر اجرایی دبیرستان و محمد رضا حیدر لو؛ معاون پرورشی و عیسی صادق تبا؛ دبیر ورزش و عوامل اجرایی مانور، دانش‌ آموزان با شنیدن زنگ (آژیر) زلزله به مدت یک دقیقه به منزله زلزله فرضی عکس‌ العمل صحیح و سریع را در طبق سناریوی تعریف شده اجرا و پس از آن به فضای باز و حیاط مدرسه رفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار