مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به‌صورت بومی انجام می‌شود

ملارد (پانا) - مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش شهرستان ملارد از انجام انتخاب رشته فرهنگیان برای داوطلبان به‌صورت بومی شهرستانی یا استانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان به‌صورت بومی انجام می‌شود

زهرا طیبی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان به پانا اظهار کرد: «در دفترچه انتخاب رشته کنکور فرهنگیان 1403 ظرفیت پذیرش رشته‌های دبیری نسبت به آموزگاری بیشتر شده و دانش‌آموزان می‌توانند علاوه بر بوم خود برای رشته‌های مخصوص بومی شهرستان از رشته‌های بومی استان خود نیز انتخاب کنند و این امر، شانس شرکت‌کنندگان در کنکور فرهنگیان را بیشتر می‌کند‌. همچنین با توجه به اینکه شرط تراز برای انتخاب رشته کنکور فرهنگیان، برداشته شده است، همه متقاضیان با رعایت شرط سن 24 سال تمام می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.»

مدیر مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش شهرستان ملارد درباره معیارهای دیگری که علاوه بر آزمون در پذیرش دانشگاه فرهنگیان اهمیت دارد، توضیح داد و گفت: «برای پذیرش در کنکور فرهنگیان علاوه بر شرکت در آزمون سراسری و آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان که اردیبهشت امسال برگزار شد، 50 درصد سوابق تحصیلی، 15درصد کنکور سراسری، 10 درصد کنکور اختصاصی فرهنگیان، 25 درصد ارزیابی تکمیلی که شامل 3 بخش عمومی، اختصاصی و تخصصی می‌شود، تاثیرگذار است.»

وی با بیان اینکه در بخش عمومی، باور به ارزش‌های ملی، رعایت پوشش و آداب، مهارت‌های ارتباطی، خلاقیت و نوآوری، مسئولیت‌پذیری و داشتن  پوشش اسلامی ارزیابی می‌شود، افزود: «در بخش اختصاصی، مهارت تدریس، مهارت تربیت، انگیزه معلمی، مقام‌های علمی، کاربست فناوری در آموزش، سوابق و فعالیت‌های تحصیلی و آموزشی، لوح تقدیر، سوابق بسیج فعال و... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در بخش تخصصی، تسلط به برنامه تربیتی، پژوهش‌های مرتبط با بهبود عملکرد معلم، بحث گروهی و نظارت توسط ارزیابان در جلسه جدید مصاحبه بررسی می‌شود. در بخش بررسی میدانی (پرس‌‌وجوی محلی) نیز مواردی مانند باور و التزام عملی به ارزش‌ها، رعایت آداب، اخلاق و آراستگی پوشش و سوءپیشینه مد نظر است.»

طیبی با اشاره به اطلاعاتی که شرکت‌کنندگان در آزمون دانشگاه فرهنگیان جهت انتخاب رشته باید بدانند، تشریح کرد: «برای پذیرش فرهنگیان لازم است حتما داوطلبان، دفترچه انتخاب رشته را از سامانه سازمان سنجش، دانلود و به‌طور کامل مطالعه کنند. سپس با توجه به علاقه خود می‌توانند به 3 روش رشته‌محور، محل تحصیل‌محور و محل خدمت‌محور، رشته‌های مورد علاقه خود را چینش کنند. همه شرکت‌کنندگان به این نکته توجه کنند که انتخاب رشته فرهنگیان به صورت بومی شهرستانی یا استانی انجام می‌شود و شخص، حق انتخاب کد رشته‌ای خارج از استان خود را ندارد.»

مدیر مرکز مشاوره آموزش و پرورش شهرستان ملارد به همه شرکت‌کنندگان توصیه کرد: «با توجه به فرصت ایجاد شده توسط سازمان سنجش (حذف تراز 6000) کلیه داوطلبان دارای شرط سِنی نسبت به انتخاب رشته کنکور فرهنگیان اقدام کنند و به خاطر محدودیت زمانی، انتخاب رشته را به روز آخر موکول نکنند. همچنین جهت انتخاب رشته صحیح، ضرورت دارد از مشاوران مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش کمک بگیرند. لذا با توجه به اینکه در کلیه مناطق آموزش و پرورش، مراکز خدمات مشاوره و روانشناختی به صورت تخصصی و تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند از این مراکز جهت انتخاب رشته کمک بگیرند.»

خبرنگار : دانش‌آموز: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار