معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک عنوان کرد:

آموزش مهارت‌های زندگی باید در راس برنامه‌های آموزشی باشد

تهران (پانا) - به مناسبت هفته مبارزه با اعتیاد زنگ مبارزه با اعتیاد توسط معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه یک در دبیرستان جلال آل احمد نواخته شد. فاطمه سید مومن نواختن این زنگ را نمادی از هوشیاری در برابر خطر بزرگ اعتیاد برای نوجوانان دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش مهارت‌های زندگی باید در راس برنامه‌های آموزشی باشد
در هفته مبارزه با اعتیاد ویژه برنامه ای برای گروه هدف (دانش آموزان) با حضور فاطمه سید مومن؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک، سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، اسدی کارشناس فرهنگی معاونت آموزشی نیروی انتظامی شمیرانات، کارشناسان مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی، مدیریت و کادر آموزشگاه و جمعی از دانش آموزان در آموزشگاه جلال ال احمد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
فاطمه سید مومن با اشاره به این که سنین (۱۶ تا ۱۸ ) سالگی اواخر دوره نوجوانی و اوایل دوره جوانی شناخته می شود؛ اظهار کرد: در این دوره فرد همچنان با مخاطرات ناشی از تحولات رشدی خود روبرو است و در عین حال میزان خطرپذیری او نیز به ویژه از سن ۱۵ سالگی افزایش پیدا می کند از طرف دیگر فشار همسالان و نیز تاثیر گذاری رسانه ها در کنار افزایش فشارهای هیجانی، خطر گرایش به رفتارهای پرخطر را تشدید می کند.
وی افزود: عوامل مخاطره آمیز محیطی نیز از عوامل مهمی است که جوانان و نوجوانان را در این گروه سنی مورد تهدید قرار می دهد و در همین راستا آموزش مهارتهای زندگی در راس و اولویت کار است.
در ادامه اسدی؛ کارشناس فرهنگی معاونت آموزشی نیروی انتظامی شمیرانات نیز درخصوص بستر سازی های مناسب در جهت کاهش زمینه‌های خطرپذیری دانش آموزان، کاهش عوامل مخاطره آمیز درمدرسه، استفاده از ظرفیت همسالان در آگاه سازی دانش آموزان، افزایش مهارت های حل مساله و تصمیم گیری، افزایش مهارتهای کنترل هیجانی در بین دانش آموزان مباحث و نکات کلیدی را مطرح کردند.
شایان ذکر است؛ زنگ مبارزه با اعتیاد نیز به صورت نمادین توسط معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک نواخته شد و در حاشیه این ویژه برنامه شرکت کنندگان از نمایشگاه آثار دانش آموزان با موضوع صحنه سازی روند زندگی قبل از اعتیاد و زمان درگیر شدن با اعتیاد دیدن کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار