معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

آزادی قدس شریف از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

تشکل "همراهان مقاومت " تشکیل شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با تأکید براینکه امروز راهبرد حمایت از آرمان‌ها و حقوق مردم مظلوم فلسطین به ویژه مظلومین غزه به یکی از مهم‌ترین مسائل کشور بدل شده‌است، از برگزاری انجمن فرهنگی هنری تشکل همراهان مقاومت در ۲ تیرماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۸۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آزادی قدس شریف از آرمان‌های انقلاب اسلامی است

جلسه انجمن‌های فرهنگی هنری «تشکل همراهان مقاومت» در راستای هم‌افزایی جهت تولید محتوا در حوزه‌های فرهنگی و هنری با موضوع تبیین فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی برعلیه ملت مظلوم فلسطین، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، با حضور سید‌احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، حجت الاسلام میثم امرودی؛ رئیس مدارس جامع اسلامی، سیدابوالقاسم رحیمیان؛ دبیرکل اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری و معاونین پرورشی و تربیت‌بدنی مناطق ۱، ۵، ۶، ۱۰، ۱۱ ،۱۲، ۱۶، ۱۷ و ۱۹ در دبیرخانه اتحادیه بین‌المللی کودکان و نوجوانان مخالف اشغالگری برگزار شد.

سید‌احمد موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تسلیت شهادت مظلومانه آیت‌الله رئیسی در پی سانحه جانسوز بالگرد حامل رییس جمهور و هیات همراه ایشان، با تأکید براینکه دولت سیزدهم در سه سال گذشته با ایجاد وحدت نظر بین کشورهای همسایه و اسلامی موفقیت‌های مهمی در برابر رژیم صهیونیستی کسب کرده است، گفت: مسئله فلسطین از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی از جمله مسائل اصلی نظام بوده‌است، امروز نیز راهبرد حمایت از آرمان‌ها و حقوق مردم مظلوم فلسطین به ویژه مظلومین غزه به یکی از مهم‌ترین مسائل کشور بدل شده‌است. اکنون که شهادت‌‌ رئیس جمهور خدوم و همراهان گرانقدر ایشان، موجب ناراحتی دوستداران انقلاب شده‌‌است، باید با استقامت و صلابت و بدون تزلزل از فلسطین و آرمان قدس شریف حمایت کنیم؛ چراکه آزادی قدس شریف، آرمانی است که این شهدای عزیز خصوصاً رئیس جمهور مخلص و وزیر امور خارجه مجاهد‌ شهیدمان تا آخرین لحظه برآن ایستادند.

وی با تأکید براینکه سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی غیرممکن است، بیان کرد: باتوجه به آرمان‌ شهدای خدمت در بحث فلسطین، شبکه‌های رسانه‌ای رژیم صهیونیستی که حادثه دلخراش شهادت رئیس‌جمهور کشور را برای خود پیروزی بزرگی قلمداد کردند، براین باور بودند که در این برهه بسیار حساس تاریخی با این حادثه دردناک، حمایت جمهوری اسلامی از آرمان فلسطین دچار سستی و فترت خواهد شد اما هر تفکر یا مکتبی که به قدر ذره‌ای بویی از انسانیت برده‌ باشد، نمی‌تواند در مقابل این جنایات هولناک رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کند.

این مقام مسئول ادامه داد: آنچه این روزها در فلسطین و غزه در مقابل دیدگان همه جهانیان می‌گذرد، جنایتی هولناک است که وجدان هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد؛ اشغال سرزمین، تجاوز نظامی، نقض مکرر حقوق بشر و معاهدات بین‌المللی، بمباران مناطق مسکونی و اکنون حمله به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و کشتار جنون‌آمیز صدها زن و کودک فلسطینی بخشی از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی است که در مقابل سکوت و حمایت سازمانهای بین‌المللی و جامعه غرب بی‌پروا به جنایت و قتل‌عام ادامه می‌دهد.

موسوی با تأکید براینکه آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در گسترش و تبیین موضع فلسطین  دارد، خاطرنشان کرد: معرفی فرهنگ فلسطین در برنامه درسی مدارس می‌تواند یک تجربه دگرگون‌کننده برای دانش‌آموزان باشد. با گنجاندن درس‌هایی در مورد تاریخ، ادبیات، هنر و سنت‌های فلسطین در موضوعات مختلف، مربیان می‌توانند یک محیط یادگیری جامع ایجاد کنند که تنوع را گرامی می‌دارد و گفتگوی بین فرهنگی را ترویج می‌کند. از طریق فعالیت‌های تعاملی، سخنرانان مهمان و رویدادهای فرهنگی، دانش‌آموزان می‌توانند با فرهنگ فلسطین به شیوه‌ای معنادار و فراگیر درگیر شوند.

وی با تأکید بر تشکیل تشکل همراهان مقاومت، گفت: علاوه بر گنجاندن فرهنگ و رنج‌های کودکان و مردم فلسطینی در کتب درسی که نیازمند هم‌فکری، هم‌اندیشی و برنامه‌های طولانی مدت دارد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در راستای  تولید محتوا در حوزه‌های فرهنگی و هنری با موضوع تبیین فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی برعلیه ملت مظلوم فلسطین، به‌ویژه کودکان و نوجوانان، اقدام به برگزاری انجمن فرهنگی هنری تشکل همراهان مقاومت کرده‌است. در این انجمن دانش‌آموزان با حضور در کارگاه‌های آموزشی، ضمن آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه کودکان و نوجوانان بی دفاع فلسطینی، در خصوص چگونگی حمایت از ملت فلسطین با زبان فرهنگ و هنر آموزش های لازم را فرا گرفتند‌.

موسوی ادامه داد: اعضای این تشکل بصورت مستمر فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود را با عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی در سطح کانون در ۵ رشته نقاشی، انیمیشن، پادکست، خبرگزاری پانا و داستان‌نویسی آغاز می‌کنند. تشکل همراهان مقاومت رسما از ۲ تیرماه با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر پایه نهم و دهم آغاز خواهد‌شد. پیش از آن در بیستم خردادماه آثار برگزیده دانش‌آموزان برای حضور در این تشکل اعلام خواهد‌شد.

موسوی ادامه داد: پیشتر در حمایت از کودکان فلسطینی، نخستین اردوی تخصصی دانش‌آموزان دختر شهر تهران با عنوان طوفان الاقصی در قالب ” تشکل همراهان مقاومت ” با حضور تعداد ۲۵۰ نفر از دانش آموزان عضو انجمن‌های ۱۲ گانه فرهنگی هنری کانون‌های فرهنگی تربیتی شهر تهران و دومین اجتماع دانش آموزان پسر ” تشکل همراهان مقاومت ” در روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: عرصه‌ انتخابات، تجلی حضور مردمی ولایت‌مدار و ایثارگر است که در بیش از چهار دهه‌ پرفراز و نشیب پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به ندای امام‌راحل(ره) و رهبر فرزانه‌ انقلاب(مدظله‌العالی) لبیک گفته و با تمسک به آیه  شریفه «انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّروا ما بانفسهم» با شرکت در ۴۰ انتخابات که در نوع خود در دنیا کم نظیر و حتی بی‌نظیر است، سرنوشت خود را رقم زده و از انقلاب و کشور و نظام مردم‌سالاری دینی خود پاسداری کرده‌اند. بی‌شک حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای موجب عزت، اعتلا، سربلندی و سرافرازی کشورمان در اقصی نقاط دنیاست و این حضور به منزله‌ی القای انرژی به دوستداران این آب و خاک، دوستداران نظام و دوستداران دین و مذهب چه در داخل و چه در خارج است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در پایان با اذعان براینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف است و باید مسئولان بستر‌های لازم بر حضور حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را فراهم کنند، گفت: هر اندازه که دشمنان برای عدم حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تبلیغ می‌کنند، مردم به همان اندازه بیشتر و پرشورتر پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند. مسأله انتخابات در این دوره با توجه به شهادت رئیس جمهور، توطئه‌های دشمن و رسانه‌های معاند برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رأی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مردم ایران با شرکت در انتخابات و مشارکت حداکثری به تکلیف و وظیفه خود عمل کرده و باعث ناامیدی دشمن می‌شوند.

خبرنگار : عطیه چوپانی عکاس : عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار