برگزاری مانور زلزله تمرین عملی برای مواجهه بهتر در شرایط بحران است

تهران ( پانا ) –- معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه۵ در این مراسم بر اهمیت آموزش‌های عمومی، در بالا بردن تاب‌آوری جامعه برای مقابله با بحران‌های طبیعی مانند زلزله، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مانور  زلزله تمرین عملی برای مواجهه بهتر در شرایط بحران است

به گزارش پانا، هشتم آذر، مانور سراسری زلزله و ایمنی همزمان با سراسر کشور، به صورت حضوری و مجازی در مدارس آموزش و پرورش منطقه۵ برگزار شد. این مانور با حضور تعدادی از دانش آموزان و نیز گروه پیشتاز مدرسه معلم شهید، در محل این دبستان، به صورت نمادین اجرا شد. داود امام وردی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، ابراهیم کارگر؛ مسئول سازمان دانش آموزی منطقه، جواد شعبانی؛ کارشناس مسئول قرآن و عترت و علی فراهانی؛ مدرس و مربی پیشتاز شهر تهران با حضور در مدرسه ابتدایی معلم شهید در این مراسم شرکت کردند.

داود امام وردی، در این برنامه طی سخنانی گفت: برای بالا بردن تاب آوری جامعه، در مقابله با بحرانها، آموزش، بویژه آموزشهای عملی اهمیت بسزایی دارند. بخصوص اگر این آموزشها برای گروههای سنی پایین تر اعمال شوند تاثیرات بیشتری دارند.

وی افزود: قرار گرفتن در شرایط واقعی بحران، گذشته از تمام خطراتی که برای هر فرد دارد، استراس و دلهره شدید در افراد ایجاد می کند. و همین مسئله باعث بروز تصمیمات غلط افراد در زمان حادثه می شود. برگزاری این دست آموزشهای عملی در قالب مانور، می تواند استرس و دلهره افراد را پایین آورده و در نتیجه اشتباهات را در موقعیت های واقعی کاهش دهد.

این مراسم با برنامه ریزی فاطمه سوری، مدیر دبستان معلم شهید؛ و با کمک و همکاری علی فراهانی، مدرس و مربی پیشتازان شهر تهران برگزار شد. و شامل آژیر مانور، پناه گیری امن، برپایی چادر امداد و نجات هلال احمر، اطفاء حریق و آموزش حمل مصدوم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار