امام جمعه تبریز:

گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی ضرورت اجتماعی است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر نقش مهم کتابخوانی در سعادت جوامع بشری، گفت گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی ضرورت اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی ضرورت اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در دیدار کارکنان و کتابداران استان با وی به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی با بیان اینکه انس با کتاب شادی و طراوتی ذاتی را در خود دارد که روح انسان را جلا و روان را پرورش می‌دهد، افزود: اسلام، دین اندیشه و معرفت و پرچمدار کتاب و کتابخوانی در تمدن بشری است.

وی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی پایگاه‌های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند که در این زمینه تشکیل گروه‌های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیرهای مطالعاتی دوره‌های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.

آل هاشم با اشاره به اینکه کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند، ادامه داد: در این میان همه سازمان‌ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

وی با تاکید بر نقش افزایش سرانه مطالعه در توسعه و رشد همه جانبه کشور، گفت: ایجاد و تحکیم بنیان‌های تمدن نوین اسلامی و پیشرفت و تحولی که مورد نظر مقام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است در سایه صعود همه افراد جامعه به قله کمال و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی صورت خواهد گرفت و این امر زمانی محقق می‌شود که علم و دانش و به تبع آن کتاب به عنوان ابزار بیان و انتقال آن، جایگاه واقعی خود را در جامعه بیابد.

آل‌هاشم توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع کتاب و کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود پیشرفت‌های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه‌ها و فضاهای مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار