نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

دوران ابتدایی در آموزش و پرورش، دوره مهمی از زندگی است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسم پویش ملی مشق احسان در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز با تاکید بر اهمیت علم و نیکی و استفاده از نیروهای جوان گفت دوران ابتدایی در آموزش و پرورش دوره‌ای مهم از زندگی است،دانش‌آموزان باید از سنین پایین تربیت به سبک اسلامی را تجربه کنند.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
دوران ابتدایی در آموزش و پرورش، دوره مهمی از زندگی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم افزود: یکی از ویژگی های بسیار خوب این مراسم استفاده از نیروهای جوان است. درست است که این برنامه به بسیج دانش آموزی اختصاص دارد ولی باید از ظرفیت این جوانان در دیگر مباحث نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: همراهی و اقدام شایسته هر ساله ستاد اجرایی حضرت امام، امری بسیار عالی است که لوازم و نوشت افزار مورد نیاز دانش آموزان را با حفظ تکریم آنها به دستشان می‌رساند.

آل هاشم اظهار کرد: اتفاقات بزرگ و فرخنده ای در ستاد اجرایی حضرت امام( ره ) افتاده است و در اتفاقات مختلف از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی و حتی واکسیناسیون پیشتاز بوده‌اند.

آل هاشم ضمن اشاره به همکاری آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی برای کمک به دانش آموزان بی بضاعت، گفت: در دستگاه آموزش و پرورش تنها نباید به معیشت دانش آموزان توجه کرد، بلکه وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان است و در این رابطه باید به ارزش های اسلامی بسیار توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: نباید در دوران ابتدایی دختران ما به بهانه اینکه بالغ نیستند به حال خود رها شوند بلکه باید معلمین نسبت به مسئله حجاب از همین سنین توجه کنند.

وی افزود: دوران ابتدایی دوره ای مهم از زندگی است؛ درست است دختران ما در سن ۷ سالگی نیازی به حجاب ندارند ولی باید از همین سنین پرورش یابند تا در هنگام رسیدن به سن تکلیف خود را ملزم به رعایت حجاب بدانند.

آل هاشم با بیان این که وظیفه آموزش و پرورش تربیت فرزندان این کشور به شیوه اسلامی است، تشریح کرد: برخی معلمان نه تنها مفید نیستند بلکه مضر نیز هستند. در دوران مهد کودک بچه ها باید با صوت های با ارزشی همچون صوت قرآن آموزش یابند به همین جهت باید نظارت بر مهد کودک‌ها بیشتر باشد و در این راستا به رفتار های مربیان نیز توجه شود که چه چیزی به کودکان می‌آموزند.

وی افزود: آموزش و پرورش در این مقطع حساس کرونایی وظیفه بسیار سنگینی دارد و باید به مسئله بهداشت دانش آموزان بیشتر از هرچیزی توجه شود و تا رفع کامل این بیماری موضوع سلامتی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه محبوب تبریز ادامه داد: در استان ما در سال های متوالی دانش آموزان رتبه های تک رقمی کنکور را کسب کردند و این افتخار و دست‌آورد بزرگی برای استان است.

وی همچنین اشاره کرد: آموزش و پرورش باید به مربی های خود توجه داشته باشد تا آنها نیز دانش آموزان را تشویق کنند، ارتقا و پرورش دهند؛ چرا که دانش آموزی که در کودکی درست تربیت یابد تا آخر موفق خواهد بود.

وی اظهار کرد: دبستان، دوران حساسی است و به همین جهت باید برای معلمین پایه های ابتدایی تشویق خاص و احترام خاصی لحاظ شود تا آنها نیز فرزندان این سرزمین را به شیوه های خاص تربیت کنند.

وی افزود: بسیج باید در آموزش و پرورش تقویت یابد چرا که بسیج عزیزدل و نورچشم این مردم است چه دانش آموزان بسیجی که در دوران دفاع مقدس شهید شدند. بنابراین بسیج یکی از مهم ترین نهاد های آموزش و پرورش است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید تشکلات پرورشی خود را ارتقا دهد و تقویت کند. برای این امر باید از قشر فداکار، ایثارگر و فرهیخته معلمان استفاده کرد چرا که هرکس که دارای حسن و جایگاهی است از زیر دست معلمان عزیز عبور یافته است.

وی با اشاره به مقام شامخ معلم، ادامه داد: تنها نباید در روز معلم از معلمین تجلیل کرد بلکه باید همیشه از زحمات آنها قدردانی و ارزش آنها را حفظ کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آخر ضمن اشاره به کمک های همه جانبه خیرین گفت: نشان دادن این بسته ها برای ایجاد انگیزه در دیگر نفرات است، چرا که بدون همکاری مردم و خیرین دولت به تنهایی نمی‌توانست از پس این مقدار از مشکلات بر بیاید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار