پویش ملی مشق احسان، امیدی بزرگ برای تحصیل

تبریز(پانا)- پویش ملی مشق احسان برای تامین لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم برخوردار توسط اداره کل ستاد اجرایی فرمان امام آذربایجان‌شرقی در مصلی امام خمینی تبریز برگزار و ۸ هزار و ٣٠٠ بسته لوازم‌التحریر توزیع شد.

کد مطلب: ۱۲۱۹۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش ملی مشق احسان، امیدی بزرگ برای تحصیل

این پویش با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت و کم برخوردار با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آذربایجان شرقی برگزار شده و گامی بزرگ برای آینده سازان کشور به حساب می آید.

وظیفه آموزش و پرورش تربیت فرزندان این کشور است

در این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این که وظیفه آموزش و پرورش تربیت فرزندان این کشور به شیوه اسلامی است، تشریح کرد: برخی معلمان نه تنها مفید نیستند، بلکه مضر نیز هستند. در دوران مهد کودک بچه ها باید با صوت های با ارزشی همچون صوت قرآن آموزش یابند به همین جهت باید نظارت بر مهد کودک‌ها بیشتر باشد و در این راستا به رفتارهای مربیان نیز توجه شود که چه چیزی به کودکان می‌آموزند.

وی افزود: آموزش و پرورش در این مقطع حساس کرونایی وظیفه بسیار سنگینی دارد و باید به مسئله بهداشت دانش آموزان بیشتر از هر چیزی توجه شود و تا رفع کامل این بیماری موضوع سلامتی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.

ت ربیت در کودکی رمز موفقیت است

آموزش و پرورش باید به مربی های خود توجه داشته باشد تا آنها نیز دانش آموزان را تشویق کنند، ارتقا و پرورش دهند

وی همچنین اشاره کرد: آموزش و پرورش باید به مربی های خود توجه داشته باشد تا آنها نیز دانش آموزان را تشویق کنند، ارتقا و پرورش دهند؛ چرا که دانش آموزی که در کودکی درست تربیت یابد تا آخر موفق خواهد بود.

همچنین در ادامه مراسم این پویش، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره ) در گفت و گو با پانا ضمن اشاره به اقدامات این ستاد در استان گفت: «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره ) از بدو ویروس کرونا با تمام تجهیزات و امکانات خود در راستای کمک به متاثرین ویروس و همچنین رفع مشکلات، گام های اساسی برداشته و زیر ساخت های مهمی را بنا کرده است.»

مصباح ربانی افزود: «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه های سلامت، آموزش، مسکن، بسته های معیشتی و اقلام مورد نیاز دانش آموزان، پیشتاز بوده است، اما با این همه بیشترین انرژی خود را در حوزه مبارزه با ویروس کرونا گذاشته است و فعالیت هایی از قبیل تولید واکسن برکت، تهیه ملزومات پزشکی برای کادر درمان به صورت متمرکز، حمایت از اقشار کم درآمد و متاثرین کرونا و در کنار آن رزمایش های همدلی احسان و کمک های مومنانه که بالغ بر ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان است، تدارک دیده و توزیع کرده است.»

طرح احسان سلامت، گامی بزرگ برای کرونا

وی خاطر نشان کرد: «در حوزه سلامت یکسری تجهیزات مورد نیاز مبارزه با کرونا و تجهیزات مورد نیاز کادر درمان در قالب احسان سلامت به دانشگاه علوم پزشکی و شهرستانها داده شده است.»

ربانی ادامه داد: «موضوع حائز اهمیت بعدی اطعام عید غدیر بود که ستاد آن را نیز بهانه‌ای کرد و با توزیع بسته های کرونایی در آن ورود یافت.»

این مقام مسئول شرح داد: «از امروز ۸۳۰۰ بسته لوازم التحریر در قالب بسته های مشق احسان با کمک گروه های جهادی به مناطق کم برخوردار از طرف سازمان بسیج دانش آموزی داده شد؛ البته عمدتا برگزاری این مراسم به عهده سازمان است و این سازمان با شناسایی دانش آموزان نیازمند، بسته‌های مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد و چند دستگاه تبلت نیز به دانش‌آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی نداشتند داده شد. در پویش مشق احسان نیز استان ما ۱ میلیارد و ۸۰۰۰ میلون تومان سهم دارد.»

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه گفت: امروز ما در سطح استان در مدارس و نواحی بحث پایلوت استانی جشن عاطفه‌ها را داشتیم که تقریبا ۲ هزار بسته لوازم کمک آموزشی با همکاری روسای آموزش و پرورش بین دانش آموزان نیازمند همان مدارس جمع آوری و توزیع شد.

جعفر پاشایی افزود: این برنامه با هماهنگی و همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان، مناطق و نواحی، سازمان دانش آموزی، کمیته امداد، بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان برگزار شد. امروز نیز یک برنامه بسیار عالی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز انجام گرفت که بیش از ٨ هزار بسته لوازم التحریر و بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند توزیع شد.

توزیع ۲هزار بسته کمکی در سطح استان و شهرستان تبریز

وی اظهار کرد: ۲ هزار بسته از این کمک ها در سطح شهر تبریز و مابقی در سطح استان با هماهنگی بسیج دانش آموزی، ستاد اجرایی فرمان امام و آموزش و پرورش استان توزیع شد.

مشوق اصلی پویش ملی مشق احسان شخص امام جمعه تبریز است

پاشایی خاطرنشان کرد: بدیهی است که اگر بخواهیم به تنهایی خانواده های نیازمند را شناسایی کنیم قادر نخواهیم بود و نیازمند کمک هستیم. خوشبختانه هماهنگی در استان ما بسیار خوب است و مشوق اصلی این برنامه شخص امام جمعه تبریز بودند. ما نیز از تمام ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی خود برای کمک به خانواده های نیازمند استفاده خواهیم کرد.

همچنین مسئول سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا نیز در ادامه با اشاره به اقدامات این سازمان در ایام کرونا، گفت: از شروع ویروس منحوس کرونا از اول اسفند ۹۸، دستگاه تعلیم و تربیت استان به کمک تشکل های دانش آموزی شامل سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی، اتحادیه انجمن های اسلامی، هلال احمر و بسیج فرهنگیان به کمک دانش آموزان و خانواده های نیازمند شتافت و این هشتمین رزمایشی است که در حال برگزاری است که این رزمایش نیز شامل ۸۰۰۰ کیف است که محتویات آن نوشت افزار بوده و ۴۰۰۰ بسته معیشتی نیز در اختیار خانواده های نیازمند قرار خواهد گرفت.

بسیج دانش آموزی بنا دارد به یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ این تعداد را به ۳۶ هزار نفر برساند

وحید فرشباف در پایان خاطرنشان کرد و گفت: هم اکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان کمک جمع آوری شده و به تمامی دانش آموزان نیازمند در سراسر استان اهدا شده است. همچنین بسیج دانش آموزی بنا دارد به یاد ۳۶ هزار شهید دانش آموز تا پایان سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ این تعداد را به ۳۶ هزار نفر برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار