مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم

تبریز(پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان ضمن تاکید بر طرح پاییزه کتاب از همکاری 63 کتابفروشی در این طرح خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم

مدیر کل سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت:در این طرح ۲۳ کتابفروشی از شهرستان‌های استان و ۴۰ کتاب فروشی از تبریز مشارکت دارند.

سید قاسم ناظمی ادامه داد: مدت زمان اجرای طرح پاییزه کتاب ۵ روز بوده و طرح پاییزه کتاب سال ۱۴۰۰ از امروز شنبه ۲۹ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ۳ آذرماه ادامه خواهد داشت، سقف مجاز خرید کتاب در این طرح ۳۰۰ هزار تومان و سقف یارانه‌ خرید برای هر خریدار ۶۰ هزار تومان تعیین شده است در طرح پاییزه کتاب خریداران می‌توانند کتاب‌های تالیفی را با یارانه‌ ۲۰ درصدی و کتاب‌های ترجمه‌ای را با یارانه‌ ۱۵ درصدی از کتابفروشی‌های عضو طرح خریداری کنند.

وی افزود: تمام مشخصات و نشانی های کتابفروشی های عضو در طرح را میتوانید درپیشخوان فرهنگ و هنر آذربایجان‌شرقی www.azarsh.ir مشاهده کنید.

وی در رابطه با زمان برگزاری این طرح گفت: بیست‌ونهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست و چهارم آبان‌ماه آغاز شده و تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» در سراسر کشور ادامه خواهد داشت و در طرح تابستانه کتاب در آذربایجان شرقی ۳۷ کتابفروشی از تبریز و ۲۴ کتابفروشی از شهرستان‌های ملکان، عجب شیر، مراغه، بناب، چاراویماق، هشترود، اسکو، شبستر، میانه، مرند، بستان آباد، جلفا، اهر و کلیبر مشارکت کردند و کتابفروشی‌های شایسته و بانگ کتاب از تبریز و کتابفروشی پژوهش از مرند به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.

در طول مدت برگزاری طرح تابستانه کتاب در استان ۲۳ هزار و ۱۰۴ نسخه کتاب به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد. ۶ درصد از کل کتابفروشی‌های کشور به آذربایجان شرقی اختصاص دارد و در طرح تابستانه کتاب ۱۴۰۰ نیز ۵ درصد فروش کل کشور به این استان اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار