رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش:

نماز، ارتباط و ادب در محضر خداوند متعال است

تبریز(پانا) - رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح برنامه های اجلاس سراسری نماز، از دانش آموز محور بودن این اجلاس خبر داده و بر اهمیت نماز در محضر خداوند تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
نماز، ارتباط و ادب در محضر خداوند متعال است

خیرالله تسلیمی در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: ستاد اقامه نماز مرکزی هرساله بحث اجلاس سراسری نماز را در طی برنامه های خود دارد و چند سالی است دز کنار این اجلاس سراسری بحث دانش آموز محوری مطرح شده و ما هم پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: این سومین سال این اجلاس است که در استان آذربایجان شرقی به مسئولیت اداره‌کل آموزش و پرورش این استان است و شهر تبریز نیز میزبان این اجلاس خواهد بود. در این اجلاس ما در دو مقوله فعالیت خواهیم داشت، مقوله ی اول بحث فراخوان این جشنواره است که با موضوع هایی نظیر پیوند نماز با مسجد، مدرسه و منزل مشخص شده و در فراخوان اعلام شده،در قالب های مختلف دانش آموزان عزیز آثار خود را آماده و به ادمین های محترم ما در بستر پیام رسان شاد ارسال خواهند کرد تا در طی یک داوری که در سطح ملی خواهد بود، برگزیدگان آن در اختتامیه اجلاس مورد تقدیر خواهند گرفت.

رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: دومین مورد در رابطه با اجلاس، بحث برگزاری جلسات و همایش های این اجلاس در سطح استان است که دانش آموزان عزیز در این جلسات حضور خواهند داشت و قرار ما بر این است که این فرهنگ پسندیده اقامه نماز برای عزیزان ما اتفاق بیفتد.


تسلیمی ضمن اشاره به دوره های قبل این جلسات، افزود:در دوره های قبل این جلسات اثرات چشمگیری داشته است . لذا باتوجه به زیر ساخت ها،تجهیزات و همچنین همکاران کار بلدی که در آذربایجان شرقی است، انتظار داریم نتایج خوبی در آینده حاصل شود.

وی در رابطه با زمان آغاز این اجلاس اظهارداشت: از ۱۵آبان ماه تا ۱اسفند و نهایتا فروردین ماه اجلاس نماز به صورت ملی در تبریز اجرا خواهد شد و امیدوار هستیم تمام این حرکت قدم مثبتی برای دانش آموزان و همکاران عزیزمان باشد.

وی ضمن تاکید بر هدفمند بودن این برنامه گفت:یکی از اهداف اجلاس ما تقدیر و تشکر از فعالان این حوزه در سطوح مختلف است و البته تقدیر از مدارس فعال در این حوزه است،دومین هدف ما تبیین و توسعه فرهنگ اقامه نماز و برسی راهکار های مختلف برای جذب دانش‌آموزان به نماز است که با بحث پیوند مدرسه و نماز عملی خواهد شد.

وی در آخر ضمن توصیف نماز و اهمیت آن در یک جمله، گفت: نماز در یک جمله یعنی ارتباط و ادب در محضر خداوند متعال، یعنی اگر ما هدفمان ادب و احترام در محضر وجود نازنین حضرت حق است و تنها راه آن اقامه نماز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار