معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

ترس از تغییر، مخرب‌ترین افکار هاست

تبریز( پانا )- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ترس از تغییر مخرب‌ترین افکارهاست، بر شهید پرور بودن استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ترس از تغییر، مخرب‌ترین افکار هاست

طاهر علمی صبح امروز در گفت: آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ میزبان ۵ برنامه کشوری اعم از برنامه های قرآنی و نماز است.

وی افزود: برای موفقیت باید از ۴ تفکر مخرب عبور کرد، اولین تفکر شک به خود است؛ چرا که ما شکی به خود نداریم زیرا خادم قرآن هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دومین تفکر، مقایسه خود با دیگران است؛ ما آنچه را که به ما محول کرده‌اند با اراده پیش می‌بریم و خود را با دیگران مقایسه نمی‌کنیم، بلکه از تجربیات سایر استان‌ها بهره خواهیم جست. به برنامه های تحولی امروزی در اجرای چنین برنامه هایی در فضای مجازی نیاز داریم.

وی ادامه داد: ترس از تغییر مخرب ترین افکارهاست، این میزبانی بدون ترس از تغییر برای استان ما که استانی عالم پرور و شهید پرور است، وجود دارد.

علمی شرح داد: در تمهید مقدمات برنامه شروع خوبی داشتیم، در این راستا بر اساس زمان اجرای برنامه ها عمل می‌کنیم.

این مقام مسئول در دستگاه آموزش و پرورش در پایان اشاره کرد: در اجرای برنامه همچنین همه خوانی و مدیحه سرایی را در دستور کار قرار دادیم. قرآن اخلاق، شریعت و حکمت دارد و امیدواریم بتوانیم خادم آن باشیم.

رئیس اداره نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: به سرزمین آذری زبان و آذربایجانی ها همیشه مفتخریم، چراکه این سرزمین عالم‌خیز همواره پرچمش در اوج است. عالمین این سرزمین مانند علامه جعفری، علامه قاضی طباطبایی، شهید مهدی باکری و.... جای فخر و مباهات دارد و ستارگان این سرزمین در طول تاریخ خوش درخشیدند؛ مردم غیور آذربایجان همواره در مسائل دینی و مذهبی و اعتقادی عزم راسخی به خرج داده‌اند.

خیرالله تسلیمی افزود: تغییرات چشمگیری در آذربایجان شرقی انجام گرفته است که سرآمد بسیاری از استان هاست و زیر ساخت های مورد نیاز برای مسابقات و اجلاس ها در این استان آماده است.

وی ادامه داد: برای نهادینه کردن توسعه فرهنگ نماز دنبال یک فرایند هستیم و می خواهیم به یک خروجی برسیم؛ تا آنجا که زمانی که نام نماز در یک فرآیند به گوش دانش‌آموزان می‌رسد، پویشی عظیم را در این موضوع شاهد باشیم.

وی افزود: اجلاس در دو سطح برگزار می شود یکی در سطح عموم مردم که ستاد اقامه نماز کشور آن‌را برگزار می کند و دیگری در سطح دانش آموزی که متولی آن آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول در حوزه آموزش و پرورش شرح داد: قصد داریم جریان و فرایند بوی نسیم و رحمت نماز را به دانش آموزان برسانیم و متناسب با شرایط کرونایی چه به صورت حضوری و یا مجازی از خادمین و خیرین نماز تقدیر و تجلیل به جا آوریم.

وی افزود: اختتامیه با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس ستاد اقامه نماز کشوری و دیگر مسئولین در تبریز برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه گفت: پویش دارالقران‌ها در کشور در این سطح تاکنون انجام نگرفته بود. عشق و خلوص و ارادت به نماز باعث اجرای بهترین ها می‌شود.

علی عزتی افزود: آغاز چهلمین دوره قرآن، عترت و نماز بهترین دوره و با تداوم خواهد بود و تحولی عظیم در برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این پویش برای اولین بار صورت می‌گیرد و امیدواریم منجر به رشد و توسعه فعالیت های قرآن عترت و نماز و فعالیت‌های تربیتی در کشور باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار