رئیس دفتر نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی:

در دوران دفاع مقدس در سنگرهای ما پشتوانه فرهنگی حاکم بود

تبریز( پانا )- حجت‌الاسلام و المسلمین فقیه گفت: پشتوانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس اخلاص، شهادت، اقتدار ملت و وفاداری به رهبری است.

کد مطلب: ۱۲۱۷۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
در دوران دفاع مقدس در سنگرهای ما پشتوانه فرهنگی حاکم بود

نماینده امام جمعه محبوب تبریز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: مایه خوشحالی است که از طرف امام جمعه محبوب در خدمتتان هستیم. تقارن شروع سال تحصیلی با ایام دفاع مقدس نکاتی دارد مانند ملتی قدرتمند که پشتوانه ای معنوی داشتند و با پشتوانه های خود وابسته به پول و زور نباشد. کشور ما بعد از گذشت ۴۰ سال دارای پایه ها و ارتباط های قوی است زیرا از جهات معنوی برخوردار می باشد در دفاع مقدس نماز ،قرآن وفاداری به ولایت نمو پیدا کرد و آن ها لازمه های جنگ بودند؛ پشتوانه رزمندگان در دوران دفاع مقدس اخلاص، شهادت، اقتدار ملت و وفاداری به رهبری است.اگر قرار بر تجهیزات جنگی بود غربی ها باید قدرمند ترین می‌بودند، ولی در سنگر های ما پشتوانه فرهنگی حاکم بود.
وی بعنوان نکته دوم به بحث علم آموزی اشاره کرد و گفت: ملتی که دارای بصیرت و علم و شعور باشد موفق است چنانچه امیرالمومنین امام علی( ع ) می‌فرمایند علم برای انسان قدرت میاورد جلسه حاضر نمایانگر تمامی این نکات است.
فقیه ادامه داد: اگر به فردی مقام داده شود ولی فر شخصا اندوخته ای نداشته باشد پس از اخذ مقام از او دیگر جایگاهی نخواهد داشت همچون شهید سردار سلیمانی که تنها یک فرمانده نبودند شاید ایشان را بعنوان یک فرمانده جنگی از ما گرفته باشند اما ایشان همچنان در یاد و خاطره ها زنده‌اند‌.
وی افزود: امید است با اجرای این برنامه ها دین شناسی و عمل به دین ترویج یابد. زنگ نماز در مجموعه مدارس استان همزمان با آغاز سال تحصیلی نواخته می‌شود.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه همچنین شرح داد: سال تحصیلی ممکن است مدت اندکی به صورت مجازی برگزار شود ولی والدین باید فرزندان خود را به بحث نماز تشویق و ترغیب کنند چون نماز رمز موفقیت انسان است چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی برگزار شود با برگزاری نماز خیر و برکت به زندگی انسان سرازیر می‌شود.

معراج پیری در مراسم نواختن زنگ نماز که در مدرسه دانش آموز ناحیه 3 تبریز برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دعا های ما مستجاب درگاه حق تعالی باشد تا بیش از ۸۵ هزار نفر دانش آموز در سراسر کشورربه صورت نمادین در مدرسه تلویزیونی و شبکه شاد برگزار می‌شود. در این راستا بحث یادگیری دانش آموزان نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار