رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد:

رکوردزنی آذربایجان‌شرقی در اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی

تبریز(پانا)- رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت اجلاس نماز برای ترویج فرهنگ قرآنی، از رکوردزنی آذربایجان‌شرقی در ارسال آثار این اجلاس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۵۸۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
رکوردزنی آذربایجان‌شرقی در اجلاس سراسری نماز دانش‌آموزی

محمد صادق زاده، در حاشیه اجلاس سراسری نماز دانش آموزی، در گفت و گو با پانا اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که امسال توفیق میزبانی اجلاس سراسری مسابقات قرآن بخش دانش آموزی کشور به استان آذربایجان شرقی واگذارشد.

محمد صادق زاده افزود: فرایند اجرایی اجلاس از مهرماه آغاز شده و اولین جلسه با حضور حاج آقای قرائتی رئیس محترم ستاد اقامه نماز کشور برگزار گردید که بطورمستقیم با همه‌ی فرهنگیان و دانش آموزان استان و سراسر کشور به صورت پخش زنده از شبکه شاد به عنوان افتتاح اجلاس صحبت های بسیار دلنشینی داشتند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری اجلاس در واقع ما سه مرحله برنامه را پشت سرگذاشتیم. اولین مرحله، فراخوان دریافت آثار بود که این فراخوان به دانش آموزان سراسر کشور صادر شد و دانش آموزان می توانستند در ۶ رشته‌ی اصلی و ۷ رشته‌ی فرعی آثار خودشان که مرتبط با موضوعات و دستورکاری که با عنوان پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد تعیین شده بود به دبیرخانه اجلاس ارسال بکنند و لذا تمامی فرایند دریافت آثار بصورت مجازی و از طریق شبکه شاد در قالب آیدی هایی که برای هر رشته تعریف شده بود انجام شد که حدود12 نفر همکار صرفا در بخش دریافت آثار مشغول به کار بودند.

صادق زاده اضافه کرد: بخش دوم، بحث برگزاری پیش اجلاس های استانی نماز در سراسر کشور بود که مدیریت، پیگیری و برنامه‌ریزی این امر هم به عهده استان آذربایجان شرقی بود که خوشبختانه به حول قوه الهی 750پیش اجلاس مناطق سراسر کشور، 32 اجلاس استانی نماز و 39 اجلاس منطقه‌ای نماز در استان آذربایجان‌شرقی انجام شده و یک روز مانده به اجلاس کشوری، اجلاس استانی نماز در استان آذربایجان شرقی با حضور استاندار محترم و نماینده معزز ولی فقیه در استان در محل ساختمان استانداری اجرایی شد.

وی در رابطه با اختتامیه این جشنواره نیز گفت: انشاالله امروز پایان اجلاس را با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: بحث بعدی، بحث تشکیل کانال تخصصی اطلاع رسانی اجلاس سراسری نماز بود که با هزار نفرعضوی که پذیرش شد. ماسعی کردیم در طول این 5ماه شروع به کار اجلاس، محتواهای تخصصی در مورد نماز را تولید بکنیم و لذا این محتواها به مرور در کانال اجلاس بارگذاری می‌شد. مسابقات مختلفی انجام می‌شد و یکی از کارهای فاخری که به صورت ابتکاری انجام شد این بود که کلیه پیش اجلاس‌های استانی که در سراسر کشور برگزار می‌شد به صورت زنده و مستقیم از این کانال برای عموم دانش آموزان کشور پخش می‌شد. این یک کار ارزشمندی بود که توانستیم اکثریت پیش اجلاس‌های منطقه‌ای و استانی را بصورت زنده تحت پوشش قرار بدهیم تا دانش آموزان سراسر کشور استفاده بکنند.

وی با اشاره برگزیدگان این اجلاسیه گفت: حدود65 نفر برگزیده این جشنواره را خواهیم داشت که در این 13رشته هر رشته 5نفر برگزیده خواهد داشت. از بین34هزار اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده است که این عدد در نوبه خود یک رکورد محسوب میگردد.

وی در پایان خاطرنشان کرده و گفت: نقطه قابل توجه این است که از این 34هزار اثر فقط 20 هزار اثر متعلق به دانش آموزان استان آذربایجان شرقی است. و انشاالله در سال بعدی و اخلاص بعدی این آثار بیشتر از امسال باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار