بررسی وضعیت اردوگاه حافظ در بازدید معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه 3

تهران (پانا) - معاون پرورشی آموزش و پرورش منطقه 3 شهر تهران، در بازدید از اردوگاه حافظ ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری اردو و تقویت اردوگاه‌ها، برگزاری اردوهای یک روزه در طول سال تحصیلی با هدف تربیت نسلی مستقل، هنرمند، ورزشکار و خلاق را از اهداف حوزه پرورشی دانست.  

کد مطلب: ۱۲۱۳۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بررسی وضعیت  اردوگاه حافظ  در بازدید معاونت پرورشی آموزش و پرورش منطقه 3

فیروز یارمحمدی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۳ در بازدید از اردوگاه حافظ در آبسرد ضمن بیان وضع موجود اردوگاه چنین گفت: اردوگاه حافظ در منطقه ای خوش آب و هوا در شهرستان آبسرد واقع شده است در زمینی به وسعت حدود ۶ هکتارکه متعلق به آموزش و پرورش منطقه ۳ شهر تهران است. در سالیان اخیر به همّت مسئولان منطقه و همکاری و مشارکت خیّرین دلسوز، امکانات و تاسیساتی چون ۸ دستگاه سوئیت ۶۰ متری، یک دستگاه ساختمان ۴۰۰ متری در دو طبقه، ۲ عدد آلاچیق، نمازخانه، ساختمان سرایداری، یک حلقه چاه در آن احداث شده است.
وی افزود: همچنین سیستم آبیاری قطره ای و ساخت اتاق فیلتراسیون و استخر ذخیره آب، طراحی تا فاز سوم معماری جهت تهیه نقشه جامع اردوگاه شامل مسجد، سوئیت های اقامتی، سالن چند منظوره، سالن غذا خوری، پیست دوچرخه سواری، بازارچه، سالن آمفی تئاتر، سر دراردوگاه، ساخت زمین چمن مصنوعی، جدول کشی و محوطه سازی جلوی سوئیت ها نیز از جمله اقدامات انجام شده در اردوگاه طی سالهای اخیر است.
یارمحمدی ادامه داد: برای رسیدن به مرحله مطلوب نیاز به اعتبارات مالی داریم برای انجام و تکمیل کارهای عمرانی از قبیل گازکشی که از ضروریات اردوگاه است و یا اقدامات قطعی در مورد سند مالکیت اردوگاه، همچنین محوطه سازی و ایجاد فضای سبز، سنگفرش معابر و...
یارمحمدی سپس افزود: از آنجاییکه اردوگاه و اردو یک فعالیت مهم دانش آموزی است و ما در حوزه پرورشی معتقدیم که با حضور مربیان پرورشی اوقات فراغت دانش آموزان غنی و پربار می‌شود، باید برنامه ریزی مناسب در جهت این امر داشته باشیم و با تقویت پایگاه هایی چون اردوگاه حافظ و دیگر امکانات بالقوه گام مهمی در جهت توانمندسازی و مهارت ورزی در دانش آموزان برداریم.

وی تاکید کرد: پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان و یا حتی برگزاری اردوهای یک روزه در طول سال تحصیلی با هدف تربیت نسلی مستقل، هنرمند، ورزشکار و خلاق یکی از اهداف ما در حوزه پرورشی است. امیدواریم با مساعدت وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و اختصاص اعتبارات در آینده نزدیک شاهد استفاده مسئولان و دانش آموزان عزیز از این اردوگاه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار