معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد:
اردوگاههای دانشآموزی مکانی امن برای اجرای برنامههای غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران تاکید کرد اردوگاههای دانشآموزی با توجه به کارکردهای اثربخشی که دارند میتوانند در بالا بردن فرهنگ اجتماعی و اعتقادی دانشآموزان نقشآفرینی کنند که این مهم نیاز به بسترسازی حمایتی از این اردوگاهها دارد.
رقیه سادات نقوی، در حاشیه بازدید از اردوگاه دانش آموزی نرگس منطقه٩ واقع در ماهدشت با اشاره به نقش سازنده اردوگاه ها در تربیت دانش آموزان گفت: تجارب نشان میدهد که اردوگاههای دانش آموزی مکانی امن برای اجرای برنامههای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال هستند چرا که اثر تربیتی یک اردوی فرهنگی، تفریحی چنان عمیق است که تأثیر آن تا سالها بر صفحه ذهن افراد باقی میماند و به همین دلیل اردو از هر کار تربیتی مهمتر، عمیقتر و ماندنیتر است.
وی افزود: اردوگاهها با هدف رشد شخصیتی، اجتماعی و مهارتی دانش آموزان شکل میگیرد و اردو یک فعالیت مهم دانش آموزی است که به صورت گروهی و تحت نظارت مربیان، خارج از محیط مدرسه صورت میگیرد که در آن فرد در گروه همسالان خود میتواند مهارتهای اجتماعی را بیاموزد و تمرین کند.
نقوی گفت: هر فردی با شنیدن نام اردوگاه به یاد برگزاری اردوهای دانش آموزی در دوران تحصیل خود میافتد که چگونه در این مکان شادی آفرین چند روزی را در کنار هم کلاسیها یا افراد هم سن و سال خود از استانهای مختلف با لهجههای متفاوت را گذرانده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه اردوی دانش آموزی یک فضای تربیتی و تمرینی است که در آن اولین قدم برای تجربه استقلال، خودباوری، اعتماد به نفس و زندگی گروهی برداشته میشود و شرکت کنندگان در آن زندگی جدیدی را به دور از خانواده و در میان گروه همسالان تجربه میکنند گفت: کارشناسان فعال در حوزه آموزشی و تربیتی معتقدند که افراد در اردو شیوه زندگی فردی و گروهی، پیروی از قوانین و مقررات، احترام به بزرگان، نقشهای اجتماعی، کمک به همنوعان با شیوههای علمی را میآموزند.
نقوی با اشاره به نقش بسزای اردو در بروز ویژگیهای شخصیتی افراد، اختلافات فردی، رفتارهای هنجار و نابهنجار، بروز مهربانیها، عواطف، هیجانات و مهار آنها بیان کرد: اردوی دانش آموزی در واقع یک گام عملی برای آشنایی دانش آموزان در تجربه کردن یک زندگی با حداقل امکانات و همچنین کسب مهارتهای لازم در روابط بین فردی است که اگر این برنامه به خوبی در اردوگاههای دانش آموزی برگزار شود نتایج ارزشمندی را از نظر تربیتی و اجتماعی در پی دارد.
وی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی اردوگاه، بر لزوم تجهیز و تکمیل اردوگاه با حمایت از خیرین تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت خیرین و مدارس سریع تر شاهد بازگشائی اردوگاه و حضور دانش آموزان در آن باشیم.
ارسال دیدگاه