بالگرد حامل آیت الله رئیسی دچار سانحه شد

۲۰ تیم‌ امدادی و پهپادی به محل حادثه رسیدند

تهران (پانا) - خبرها از وقوع سانحه فرود سخت برای هلی‌کوپتر حامل رئیس جمهور در منطقه عمومی ورزقان استان آذربایجان شرقی حکایت دارد.

کد مطلب: ۱۴۷۵۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بالگرد حامل آیت الله رئیسی دچار سانحه شد

به گزارش ایرنا، برخی اخبار از بروز سانحه فرود سخت برای هلی کوپتر حامل رئیس جمهوری حکایت دارد.

آیت‌الله رئیسی، آیت‌الله آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان از جمله سرنشینان این بالگرد بوده است، گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.

شرایط سخت آب و هوایی و مه سنگین تلاش گروه‌های امدادی را با سختی روبرو کرده است.

لازم به ذکر است؛ آیت‌الله رئیسی صبح امروز برای افتتاح سد مشترک قیزقلعه‌سی بر روی رودخانه مرزی ارس به استان آذربایجان شرقی سفر کرده است.

«احمد وحیدی» وزیر کشور در گفت‌وگویی در تشریح جزئیاتی از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور اعلام کرد: همانگونه که مستحضر هستید با افتتاح سد قیز قلعه‌سی که با حضور رئیس‌جمهور آذربایجان اتفاق افتاد، رئیس جمهور با همراهان خود با چند بالگرد در حال بازگشت از منطقه بودند که یکی از بالگردها به دلیل شرایط بد جوی ناچار به فرود سخت می‌شود.

وحیدی افزود: گروه های مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند ولی با توجه به مه آلودی و نامناسبی هوا ممکن است تا رسیدن به منطقه نیاز به زمان باشد، کارها در دست کنترل است و گروه‌های امدادی در حال انجام کارها هستند امیدواریم به سرعت به محل حادثه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که ایا تماسی با همراهان رئیس جمهور برقرار شده است، گفت: ارتباط با همراهان بوده ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده است و برقراری ارتباطات سخت است امیدواریم گروه های امدادی زودتر به منطقه وقوع حادثه برسند و اطلاعات بیشتری به ما منتقل کنند.

همچنین براساس اعلام خبرگزاری رسمی دولت، حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، 20 تیم‌ امدادی و پهپادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

اخبار تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار