تردد خودروها در مازندران شبانه‌روزی پایش تصویری می‌شود

ساری (پانا) - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا وجود و تردد خودروها با پلاک غیربومی در استان ممنوع است و مالکان آنها هر۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۰۸۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
تردد خودروها در مازندران شبانه‌روزی پایش تصویری می‌شود

به گزارش ایرنا، سرهنگ نصرالله بیگلری افزود: تمامی شهرهای مازندران و جاده های استان به صورت شبانه روزی با حدود ۴۰۰ دستگاه دوربین نظارت می شود که شناسایی خودروهای با پلاک غیربومی از جمله اهداف فعالیت آنها است.

وی با تایید ورود شمار زیادی از خودورهای پلاک غیر بومی پیش از اجرای طرح ممنوعیت تردد بین استانی به مازندران، گفت: تردد خودروهای پلاک غیربومی در استان مورد رصد و پیگیری گشت های میدانی پلیس هم قرار دارد و در صورت شناسایی آنان علاوه بر اعمال جریمه، به خارج از استان هدایت می شوند.

رییس پلیس راهور مازندران افزود: طبق بررسی های صورت گرفته و گزارش های میدانی ماموران پلیس راهور ، بیشتر صاحبان خودروهای غیر بومی استان دارای سکونت در قالب خانه دوم در این خطه شمالی هستند ولی لازم است به عدم تردد در داخل شهرها و ماندن در خانه پایبند باشند.

وی با اعلام این که طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا تمامی پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و سایر مراکز تجمعی افراد در شهرهای قرمز و نارنجی طی روزهای ۲۵ تا ۳۰ مرداد تعطیل است، بیان کرد: پلیس با همکاری ماموران شهرداری ها، منابع طبیعی و محیط زیست بر این مراکز نظارت داشته و به هیچ عنوان اجازه حضور مردم بومی یا غیر بومی در این مرکز را نمی دهد.

بیگلری همچنین به کنترل‌ و مدیریت ورود و خروج خودروهای پلاک بومی بین شهری استان مازندران اشاره کرد و توضیح داد: خروج تمامی خودروها با پلاک بومی از شهرها ممنوع است و ممنوعیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد نیز برقرار است و در صورت بی توجهی به این مقررات رانندگان خودروهای متخلف ۲۰۰ هزار تومان جریمه می شوند.

وی ادامه داد: تردد بار و مسافر در این مدت مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید به صورت یک سوم کاهش بیابد.

ستاد ملی مقابله کرونا به منظور کمک به کنترل شیوع ویروس کرونا دلتا از امروز دوشنبه ۲۵ مرداد تا روز شنبه ۳۰ ماه مرداد به مدت ۶ روز تعطیل رسمی اعلام کرد و همه اصناف، بانک ها و مشاغل دولتی در سطح کشور به جز اصناف ضروری باید بسته باشند.

بر اساس آخرین آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، تعداد بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه مازندران نیز همچنان در روند افزایشی قرار دارد و تا منتهی به ظهر روز گذشته به ۴۳۴ نفر رسیده است. آمار مجموع بستری‌شدگان نیز سه هزار و ۷۲۲ نفر است.

طبق آمار رسمی از ابتدای امسال تا ظهر ۲۴ مرداد در بیمارستان‌های مازندران یک‌هزار و ۵۳۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین روزانه ۱۰.۳ مرگ در هر روز را برای مازندران نشان می‌دهد.

این استان با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است. در حالی که آمار کشوری ضریب خطر یا میزان ابتلا در حال حاضر ۱۲ تا ۱۴ نفر به ازای هر یکصدهزار نفر است این عدد برای مازندران با فاصله حدود ۲.۵ برابری بین ۲۷ تا ۳۰ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر برآورد می‌شود که در محاسبات رنگ‌بندی کرونایی مازندران را در وضعیت سیاه کرونایی قرار می‌دهد.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۵ روز به نظر می‌رسد که به قله رسیده و در حال مقاومت برای آغاز روند نزولی است. با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند که حتی در صورت آغاز روند نزولی مجموع بستری‌شدگان، آمار مرگ‌های کرونایی مازندران تا چند روز پس از نزولی شدن مجموع بستری‌شدگان نیز بالا خواهد بود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار