حکیم زاده: آموزشهای محلی و بومی در سن پیشدبستانی میتواند مؤثرتر واقع شود
به همراهی خانوادهها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف یازدهگانه دوره پیشدبستانی نیازمندیم
تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه به همراهی خانوادهها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف یازدهگانه دوره پیشدبستانی نیازمندیم، از اهمیت ایجاد راهکارهای متناسب با شرایط بحرانی در شرایط کنونی تاکید کرد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضوان حکیم زاده در جلسه ویدئو کنفرانسی که با حضور معاونان آموزش ابتدایی مراکز استانهای کشور برگزار شد؛ اظهار کرد: آموزشوپرورش موظف است شرایط دسترسی کودکان را به برنامههای پیشدبستانی فراهم سازد.
حکیم زاده با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش در دوره پیش دبستانی جذب حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی کشور و ارائه برنامههای باکیفیت است، تصریح کرد: باید با استفاده از همه بسترهای موجود ازجمله آموزش تلویزیونی، شبکه شاد، ارتباط با خانواده، توزیع درسنامههای تهیه شده، استفاده از ظرفیت گروههای آموزشی و دیگر راهکارهای موجود در راستای کیفیت بخشی به آموزش نوآموزان پیش دبستانی گام موثری برداریم.
معاون آموزش ابتدایی در تشریح نحوه آموزش تلویزیونی بیان کرد: آموزش از طریق شبکه سراسری و با درنظرگرفتن بودجهبندی محتوایی و دستیابی به اهداف یازدهگانه پیشدبستان انجام خواهد گرفت، آموزشوپرورش مراکز استانها نیز باید با استفاده از مربیان توانمند مبادرت به تهیه و پخش آموزشهای بومی از طریق شبکههای استانی نمایند چراکه معتقدیم آموزشهای محلی و بومی در این گروه سنی میتواند مؤثرتر واقع شود.
وی تصریح کرد: باید با خلاقیت و استفاده از تمام ظرفیت گروههای آموزشی دوره ابتدایی برنامههای باکیفیتی را در بستر فضای مجازی و صداوسیمای استانی ارائه دهیم که در این مسیر همراهی و جلب مشارکت مؤثر خانوادهها بسیار مهم است.
حکیم زاده گفت: باید با استفاده از سنجههای معتبر با همراهی خانوادهها برای ارزیابی رشد نوآموزان در راستای اهداف یازدهگانه دوره پیشدبستانی و ارائه آموزشهای جذاب و استاندارد توسط مربیان برگزیده در شبکههای استانی تأکید داشته باشیم تا بتوانیم سال تحصیلی باکیفیتی را رقم بزنیم.
ارسال دیدگاه