مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی :

انتخاب موضوعات فاخر، مفهومی و ارزشی نقطه قوت جشنواره تئاتر سوره است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: انتخاب موضوعات فاخر، مفهومی و ارزشی نقطه قوت جشنواره تئاتر سوره است که سبب ترویج ارزش‌های اخلاقی در جامعه می‌شود.

کد مطلب: ۶۴۵۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی با تجلیل از برگزاری جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه به میزبانی خراسان شمالی با شعار «اخلاق برای همه»، اظهار کرد: انتخاب موضوعات ارزشی و معناگرا برای جشنواره‌های هنری سبب افزایش فضیلت‌های اخلاقی و اسلامی در جامعه می‌شود.

وی افزود: کسب فضایل اخلاقی سند سلامت جامعه بوده و جامعه را از انواع آسیب‌ها و انحرافاتی که ممکن است در سایه تبلیغات ماهواره‌ها و فضای مجازی گریبان گیر آن شود، نجات می‌دهد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: انتخاب موضوع ارزشی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره ماه هم سبب تولید آثار غنی و پربار از لحاظ محتوایی شده و تأثیر فوق‌العاده‌ای در اخلاق اجتماعی مردم دارد؛ به شرط اینکه با بینش و پژوهش همراه باشد و هنرمندان در تولید این آثار درزمینهٔ اخلاق اسلامی و اجتماعی مطالعه و پژوهش کافی داشته باشند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه ما در استان مخاطبان فهیم و دانایی در عرصه تئاتر داریم، اضافه کرد: به طور یقین با وجود مخاطبان فهیم تئاتر در خراسان شمالی، آثار تولیدی فاخر و پژوهشی با موضوع اخلاق، در جشنواره ظهور و بروز بیشتری داشته و به این طریق اثرگذاری آثار تولیدی پژوهشی و اخلاقی افزایش می‌یابد.

وی گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر جوانان استان از تئاتر و جشنواره‌های فرهنگی، تولید آثاری با محتوای ارزشی و مفهومی تأثیر مثبتی بر اخلاق و رفتار آنها گذاشته و آنها را از سرگردانی و بی‌هدفی نجات می‌دهد که این مسئله در درازمدت سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

حجت‌الاسلام خادمی، تصریح کرد: با گشت‌وگذاری در شهر و مشاهده بیلبوردهایی که نمایش گروه‌های هنری را تبلیغ می‌کنند، می‌توانیم بفهمیم که تئاتر خراسان شمالی تا چه میزان در عرصه گسترش هنرهای نمایشی موفق شده است.

وی افزود: اینکه گروه‌های نمایشی استان توانسته‌اند به جشنواره‌ها راه پیدا کنند و درزمینهٔ بازیگری و کارگردانی عناوین خوبی کسب کنند، نشانه پیشرفت و روند رو به رشد تئاتر در خراسان شمالی و درخشش هنرمندان این عرصه هنری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره‌ها به‌ویژه جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره ماه به میزبانی بجنورد، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره‌ها با این موضوعات فاخر و ارزشی کمک قابل‌توجهی به رشد روزافزون این هنر نمایشی در استان کرده و از سوی دیگر سبب ترویج بیش از پیش معارف فاخر دینی می‌شود.

گفتنی است، پنجمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سوره با شعار «اخلاق برای همه» به همت حوزه هنری خراسان شمالی از سی‌ام تیرماه تا یکم مردادماه با حضور 9 گروه نمایشی به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور هنرمندانی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، البرز و سمنان در قالب نمایش‌های صحنه‌ای در مجموعه تئاتر شهر بجنورد برگزار می‌شود و آثار راه یافته به بخش پایانی این جشنواره را سیاوش طهمورث، آرش عباسی و مهدی حاجیان داوری می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار