سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

راه ‌یابی ۲۱ اثر از سیستان و بلوچستان در رویداد بین‌المللی «الف تا»

زاهدان (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از حضور ۲۱ اثر برتر از مدارس استان سیستان و بلوچستان در رویداد بین المللی «الف تا» خبر داد و گفت رویداد «الف تا» با هدف ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای طراحی شده است، به گونه‌ای که تمام مدارس کشور به این بانک دسترسی داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
راه ‌یابی ۲۱ اثر از سیستان و بلوچستان در رویداد بین‌المللی «الف تا»

حسن بروشکی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: رویداد «الف تا» با هدف ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای طراحی شده است، به گونه‌ای که تمام مدارس کشور به این بانک دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته مهم در این زمینه ضرورت وجود شاخص‌هایی است که بتوان تجارب تحولی مدارس را بر اساس آن ارزیابی کرد و تطبیق آن‌ها با سند تحول بنیادین را بررسی کرد.

بروشکی با بیان اینکه رویداد حضوری الف تا از ۱۸ تا ۲۱ تیر ماه سال جاری برگزار می‌شود، ادامه داد: در رویداد «الف تا» ایده‌ها و تجارب تحولی مدارس ذیل مؤلفه‌های الگوی مفهومی مدرسه تراز سند تحول گردآوری شده و بر اساس شاخص‌های آن ارزیابی و معلمان و مدارس پیشتاز تحول معرفی خواهند شد.

بروشکی از برگزاری جشنواره عصر جدید یاددهی و یادگیری در امتداد رویداد بین‌المللی الف تا ویژه معلمان مقطع ابتدایی خبر داد و گفت: در این جشنواره ۴۰۵ نفر از معلمان زیرمجموعه طرح شهید همت و نیز طرح بسته‌های تحولی زبان آموزی درس فارسی پایه اول ثبت نام کردند که در مرحله نخست با برگزاری داوری در ۳۳ شهرستان و منطقه استان ۱۳۶ اثر به مرحله استانی راه یافت.

وی افزود: از بین این ۱۳۶ اثر، ۲۸ اثر توسط داوران آموزش دیده اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی و بررسی محتوای ابتدایی بر اساس فرم های استاندارد وزارتی به عنوان آثار منتخب به گفتمان نهایی استانی راه پیدا کرده و در نهایت ۷ اثر توسط این شرکت کنندگان به عنوان آثار نهایی استان از بین تمامی ۴۰۵ اثر اولیه برگزیده شد و جهت شرکت در مرحله کشوری جشنواره عصر جدید یاددهی یادگیری و رویداد الف تا به حوزه معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ارسال شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان همچنین از برگزاری رویداد ملی «ساخت ایران» نمایشگاه توانمندی های تولیدی و خدماتی هنرستان های سراسر کشور به صورت مشترک با رویداد بین المللی «الف تا» خبر داد و گفت: این رویداد نیز میزبان ۱۴ اثر تولیدی و خلاقیت هنرجویی و هنرآموزی از هنرستان های استان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

بروشکی ادامه داد: این ۱۴ اثر برگزیده در زمینه های هنر، خدمات، صنعت و کشاورزی بوده و استان سیستان و بلوچستان به لحاظ تعداد آثار هنرستانی ارائه شده در نمایشگاه توانمندی های تولیدی و خدماتی هنرستان های سراسر کشور پس از استان های خراسان رضوی و فارس در جایگاه سوم کشور قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار