وزیر آموزش و پرورش:

معلم، منبع و مرجع اصلی قدرت در جمهوری اسلامی ایران است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت: هر کشوری، یک مرجع و منبع اصلی قدرت دارد که این مرجع در کشور جمهوری اسلامی ایران، «معلم» است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد
معلم، منبع و مرجع اصلی قدرت در جمهوری اسلامی ایران است

هفتمین کنگره شهدای معلم و بیش از 1100 دانش‌آموز شهید با عنوان «هفتمین پرواز از کلاس تا آسمان» به همت آموزش و پرورش منطقه ۱۶ (دارالشهدای دانش‌آموزی شهر تهران)، شهرداری منطقه ۱۶ و سپاه پاسداران شهر تهران با حضور رضامراد صحرایی (وزیر آموزش و پرورش)، علیرضا کریمیان (مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران)، حمیدرضا ابراهیم‌نژاد (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶)، شهردار منطقه، ناصر ابوشریف (نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین) و دیگر همکاران و دانش‌آموزان و مدیران مدارس منطقه ۱۶ در سالن اجتماعات کانون شریعتی برگزار شد.

از بخش‌های در خور توجه این رویداد فرهنگی و پرورشی می‌توان به غرفه‌های غزه و کرمان، از سیم‌خاردار تا هایپرسونیک، موکب باب‌الحوائج امام موسی کاظم(ع) و همچنین نمایشگاه آثار شهدای دانش‌آموز و معلم و موقعیت شهید احمد کاظمی اشاره کرد.

رضامراد صحرایی (وزیر آموزش و پرورش) در این مراسم ضمن تبریک روز معلم و تشریح جایگاه معلمی بیان کرد: هر کشوری، یک مرجع و منبع اصلی قدرت دارد. در کشور جمهوری اسلامی ایران این مرجع «معلم» است؛ معلم، چراغ اول دل انسان است و کسی است که دانش‌آموز را برای نقش‌آفرینی و خدمت به کشور آماده می‌کند. به‌ویژه معلمان شهید که از چندین جهات می‌توانند الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان خود باشند.

علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز عنوان کرد: معلمان واقعی ما شهدا و خانواده معزز شهدا هستند. شهدا باعث ارتقا و آگاهی جامعه بشری شده و می‌شوند. مساله ۳۵ هزار شهید این روز‌های غزه سبب بیداری دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان شد؛ پس می‌توان گفت شهدا باعث بیداری و آگاهی می‌شوند.

حمید‌رضا ابراهیم‌نژاد (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۶) نیز گفت: هیچ یک از ما میزبان نیستیم و همه ما میهمان شهدای والامقام هستیم. ما فقط برای این آمده‌ایم تا یاد و خاطره شهدا و جایگاه شهیدان حفظ شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که در این مراسم حضور دارند در گروه‌های بسیجی و انجمن‌های اسلامی و دیگر تشکل‌ها پای ثابت کار در کنگره شهدا هستند، افزود: مهم‌ترین هدف، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و شهامت است و آرزو‌مندیم اجرای این مراسم، تاثیری روی افکار و اخلاق دانش‌آموزان گذاشته باشد.

خبرنگار : مهدی مهاجری عکاس : مهدی مهاجری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار