هدایت دانش‌آموزان به مسیر زندگی شهدا از اهداف دستگاه تعلیم‌وتربیت است

زنجان (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور ایثارگران توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد که موجب کاهش فاصله نسل‌های گذشته با دانش‌آموزان نسل امروز می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۷۲۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش‌آموزان به مسیر زندگی شهدا از اهداف دستگاه تعلیم‌وتربیت است

زهرا مظفر، مشاور وزیر آموزش پرورش در امور شاهد و ایثارگران در مراسم یادمان ۴۹شهید فرهنگی استان، شهادت را  معامله‌ای دوجانبه‌ با خداوند عنوان کرد: خانواده شهدا همانند خود شهیدان برنده این معامله هستند، زیرا شهدا قدرت شفاعت دارند و در برزخ و قیامت نقش شفاع‌کننده خواهند داشت.

وی ادامه داد: مادران شهیدان برای دفاع از مرزها و دفاع از میهن، ارزشمندترین سرمایه یعنی فرزندان خود را فدا کرده‌اند.

مظفر با بیان اینکه برگزاری این یادواره‌ها رشادت‌ها و ایثارگری‌ها یاد شهدا را گرامی می‌دارد‌‌، افزود: زنده‌نگه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ای مهم است که برعهده مسئولین و همه مردم است.

وی همچنین مهم‌ترین وظیفه جامعه معلمین و دستگاه تعلیم و تربیت را توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ادامه داد: یکی از اقداماتی که ما معلمین می‌توانیم در راستای فرهنگ ایثار انجام دهیم برگزاری یادواره‌ شهدا و آشنایی با مسیر زندگی آن‌هاست.

مظفر در ادامه گفت:‌ ما وظیفه داریم که این مصادیق ایثار و گذشت و این خون دل‌های مادران شهید را به دانش آموزان تبیین کنیم و به نسل جدید بگوییم؛ شهدا افرادی بودند که هیچ توقع و انتظاری نداشتند و تمام زندگی‌شان را تقدیم این نظام و تقدیم این مردم کردند و خانواده آن‌ها نیز هیچ مطالبه‌ای از مردم ندارند جز اینکه ادامه دهنده خط شهیدان، خط رهبری و ولایت باشند.

مشاور آموزش وپرورش‌افزود: ما هستیم که باید این فاصله‌ای را که بین نسل امروز و نسل گذشته است، با برگزاری همین مراسم‌های یادبود کم کنیم و ارتباط دانش آموزان با خانواده شهدا پررنگ‌تر کنیم.

خبرنگاردانش‌آموز: آیناز نوری

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار