مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:

کدنویسی مقدمه آموزش و ورود به هوش مصنوعی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، کدنویسی را مقدمه آموزش و ورود به هوش مصنوعی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کدنویسی مقدمه آموزش و ورود به هوش مصنوعی

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ حمید یزدانی ضمن دیدار با مهدی رمضانی، معاون سیاسی - امنیتی استانداری کردستان، گفت: نسل جدید را دیگر نمی‌توان با روش‌های قبلی تدریس و یا موضوعات درسی که مربوط به گذشته است و اکنون هیچ‌گونه ما به ازای بیرونی ندارد پرورش داد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: موضوع هوش مصنوعی که مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ به عنوان یک نکته مورد توجه از آن نام بردند، یکی از موضوعاتی است که باید با جدیت تمام در سیستم آموزشی و با کمک دیگر عناصر همراه آموزش پیگیری شود.

وی کدنویسی را از مقدمات آموزش و ورود به هوش مصنوعی دانست و در این میان نقش آموزش و پرورش در آشنا ساختن و آموزش مقاله و کدنویسی را مهم ارزیابی کرد.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش این عناوین در برخی کشورها از سن 5 سالگی آغاز می‌شود، عنوان کرد: برخی از کشورهای آسیایی نزدیک به کشورمان جزء 10 کشور برتر در جهان هستند اما پیشرفت این موضوع در کشورمان مطلوب نیست.

یزدانی یکی از دلایل عدم پیشرفت در این زمینه را نبود زیرساخت‌های سخت‌افزاری لازم برای این کار بیان کرد و بر همکاری دستگاه‌های دیگر با آموزش و پرورش در تامین رایانه و سایر ملزومات مورد نیاز تاکید کرد.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به وجود نیروهای توانمند فرهنگی در زمینه هوش مصنوعی در استان کردستان، زمینه را برای اجرای این کار در مدارس استان مطلوب ارزیابی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار