مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش:

شناخت اهداف اسناد فرادستی یکی از وظایف مهم مدیران مدارس است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، شناخت اهداف اسناد فرادستی را یکی از وظایف مهم مدیران مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
شناخت اهداف اسناد فرادستی یکی از وظایف مهم مدیران مدارس است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ با حضور حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گردهمایی معاونین آموزشی، کارشناسان آموزش و مدیران مدارس دوره اول متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شناخت اهداف اسناد فرادستی، یکی از وظایف مدیران مدارس است که این شناخت سبب می‌‌شود راهبردهای دقیقی را برای رسیدن به این اهداف اتخاذ کنید.

وی با اشاره به ماموریت‌های معین‌شده برای مقطع متوسطه اول اظهار کرد: آنچه که به عنوان ماموریت برای مقطع متوسطه اول مشخص شده با هویت‌یابی شروع می‌شود و این بدین معنی است که کمک کردن به نوجوان برای پیدا کردن هویت خود می‌تواند مسیر رشد و تعالی او را بهتر فراهم آورد.

یزدانی همچنین در خصوص راهبردهای یادگیری تصریح کرد: امروزه یادگیری معکوس، یکی از راهبردهایی است که می‌تواند نقش به‌سزایی در فرآیند یاددهی - یادگیری داشته باشد و پس از آن، تکیه بر هوش مصنوعی این جایگاه را داراست.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در خصوص بهره‌گیری از فناوری‌های نوین تاکید کرد: دریافت فناوری‌های نوین و پیاده کردن آن‌ها یکی از ضرورت‌های نظام تعلیم و تربیت است به همین جهت باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های در اختیار حتما این مهم را به اندازه وسع خود محقق کنیم.

وی با اشاره به انواع تفکر به عنوان لازمه رشد و تعالی خاطرنشان کرد: تفکر الگوریتم، سیستمی و خلاق 3 نوع تفکر هستند که فرد برای پیشبرد زندگی عادی خود به آن‌ها نیاز دارد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: سعی کنید زمان دانش‌آموزان را در فضای مجازی مدیریت کنید. زیرا این زمانی که بی‌هدف و بدون برنامه در این فضا سپری می‌شود می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی بر فرد بگذارد و وی را از مسیر واقعی خود دور نگه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار