مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:

ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای مطابق با فرهنگ بومی و اسلامی برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای منطبق با فرهنگ بومی و اسلامی برای دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تولید بازی‌های رایانه‌ای مطابق با فرهنگ بومی و اسلامی برای دانش‌آموزان

حمید یزدانی در گردهمایی قطب ۲ و ۴ معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس اظهار کرد: دوره ابتدایی بسیار مهم و پایه تربیت دانش‌آموزان است و در ادامه، دوره متوسطه اول به مراتب مهمتر از دوره متوسطه دوم است.

وی افزود: تجارب ارزشمندی را که از آموزش‌های مجازی در دوران کرونایی کسب کردیم که نباید به سادگی آن را کنار بگذاریم.

یزدانی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان آموزش مفید و موثر در ساعت کلاس درسی برای دانش‌آموزان امروزی باید کاهش یابد، ضروری است ساعات کلاسی بر اساس مدل جدید و شرایط روز تنظیم شود. این در حالی است که ساعات کلاسی فعلی از ۵۰ دقیقه به بالا است.

وی ادامه داد: اگر محتوای آموزشی به درد شرایط امروز دانش‌آموز بخورد، مطالب را دریافت می‌کند و به حافظه‌اش می‌سپارد اما اگر چنین احساسی نکند مطالب را فراموش می‌کند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم در سطح فعلی توقف نکنیم و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که بتوانیم هوش مصنوعی را در مدارس محقق کنیم. مباحث مربوط به فناوری‌های نوین به ویژه هوش مصنوعی را باید از دوره ابتدایی آموزش دهیم.

وی ادامه داد: محور همه مباحث، تفکر است و خود تفکر دارای اهمیت و در سطوح مختلفی قرار دارد. تفکر الگوریتمی تنها در کلاس درس نیست بلکه در منزل و سایر مکان‌ها نیز وجود دارد.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر توسعه کارآفرینی در صنایع فرهنگی تاکید و عنوان کرد: اگر تلاش نکنیم نوع آموزش‌ها را تغییر دهیم، کشورهای بیگانه فرهنگ خود را در قالب بازی‌های رایانه‌ای به جامعه ما تزریق می‌کنند. لذا ضروری است بازی‌های رایانه‌ای را با رویکرد فرهنگ بومی و اسلامی تولید و در اختیار بچه‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: تغییرات پوششی که اخیرا در فرهنگ لباس و پوشش‌های جامعه شاهد هستیم، ناشی از تزریق فرهنگ بیگانه از طریق بازی‌های رایانه‌ای است.

شایان ذکر است در این گردهمایی معاونین آموزش متوسطه ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، اصفهان، کرمان، کرمانشاه، البرز، چهارمحال و بختیاری و خوزستان حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار