استاندار آذربایجان شرقی:

سفر رییس‌‌جمهوری نقطه عطفی برای استان بود

ریل گذاری صحیح به رویکرد های سیاسی و اجتماعی گذشته، هدف اصلی دولت است

تبریز( پانا )- زین‌العابدین خرم با اشاره به برنامه‌ها و جلسات تدوین شده در سفر مقام ریاست جمهوری را نقطه عطفی برای استان دانست و لازمه پیشبرد برنامه‌ها را ضروری عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۳۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سفر رییس‌‌جمهوری نقطه عطفی برای استان بود

استاندار آذربایجان شرقی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد مظلومیت دولت جمهوری اسلامی ایران بودند. دولت سیزدهم اصلی ترین شعار خود را دولت مردمی و ایران قوی قرار داده است که این امر با آغاز امیدواری و آرامش را در روح و روان مردم کشور و استان برقرار کرده است.

وی افزود: رای حداکثری مردم استان آذربایجان شرقی برای انتخاب ریاست جمهوری بر اساس کارآمدی و ایجاد عدالت در سراسر کشور بود که از بزرگ ترین سرمایه های دولت سیزدهم است. تاکیدات مقام معظم رهبری برای رویکردهای دولت سیزدهم باعث شد تا این دولت مردمی با ریل گذاری صحیح نسبت به اصلاح رویه ها و سیاست های گذشته و در نتیجه با تدوین برنامه‌های جدید کار خود را آغاز کند.

خرم اظهار کرد: مسئولان دولت سیزدهم در آذربایجان شرقی زمانی مسئولیت را به دست گرفتند که استان از لحاظ ذخیره کالا های اساسی و تولید و مصرف انرژی در شرایط بسیار نامناسب قرار گرفته بود اما با انتخاب رویکرد های جهادی و تحولی دولت سیزدهم پس از گذشت ۱۰ ماه موجب گشت در حوزه های کلان ضمن شناسایی مشکلات و چالش های اساسی و همچنین نقاط قوت، خسته های کلیدی پیشران و تدوین برش استانی سند تحول اتخاذ شده و نسبت به راهکارهای جدید اقدام‌های لازم انجام گیرد.

وی افزود: اولین اقدام ۴ ساله دولت سیزدهم متناسب سازی سند آمایش و توسعه استان بود که باعث تامین و ترمیم زیر ساخت ها، انرژی خاک و آب و راه برای ۲۰ سال آینده استان آذربایجان شرقی گشته است.

این مقام مسئول همچنین در رابطه با رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: ایجاد بستری مناسب و توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی استان آذربایجان شرقی، ایفای نقش برای افزایش سهم ناخالصی‌های داخلی، تولید مسکن از طریق اختیارات استانی و دولتی، برنامه ریزی برای سامان دهی حاشیه نشینی، ارتقای فرهنگ عمومی برمبنای هویت اسلامی و دنیوی،توسعه زیست بوم‌ها و افزایش بهره وری، توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه به منظور افزایش صادرات و صنعت توریستی از جمله برنامه‌های تبیین شده ضمن رفع موانع تولید در استان می‌باشد.

وی با اشاره به اهم راهبردها و تصمیمات ۱۰ ماه گذشته افزود: سفر ریاست جمهوری یک نقطه عطف برای استان بود؛ زیرا اختصاص ۴۰ میلیارد بودجه با هدف بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و اقتصادی باعث شد تا بتوانیم در این ۳ ماه نتیجه خوبی بگیریم. دستور ریاست جمهوری در رابطه با شرکت مس آذربایجان شرقی از مهم ترین برنامه های دولت است چرا که صنعت مس از کمربندی های مهم استان آذربایجان شرقی به شمار می‌رود و باید در این خصوص اقدامات لازم و صحیح انجام بگیرد.

خرم شرح داد: تشکیل شورای سرمایه گذاری در استان، تشکیل شورای نظارتی بر ۹۰۰ شورای سرمایه گذاری، تدوین راهبرد آب در حوزه های صنعتی، شرب و کشاورزی در استان، برنامه ریزی برای توسعه بندر صحران شمال غرب کشور با هدف گسترش صادرات، تهیه برنامه مشترک با منطقه آزاد ارس به منظور افزایش تولید و صادرات و صنعت توریستی، برنامه ریزی برای تهیه مسکن در مناطق حاشیه نشین استان، تشکیل ستاد اقتصاد برای شرکت های دانش بنیان، توافق با شرکت های بزرگ اقتصادی کشور، تهیه برنامه های صحیح برای ایجاد استاندارد های لازم در منطقه های حاشیه نشین استان، برنامه ریزی برای توسعه قطب ماشین سازی، برنامه ریزی برای توسعه صنعت در شهرستان های محروم هشترود و خداآفرین، برگزاری ۲۰ جلسه کارشناسی با رؤسای خارجی که استان آذربایجان شرقی به عنوان نماینده شمال‌ غرب جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود از راهبرد ها و تصمیمات ۱۰ ماه گذشته دولت سیزدهم در استان آذربایجان شرقی است.

وی در پایان ادامه داد: امید داریم با پیشبرد این برنامه‌ها بتوانیم موجب آسایش مردم و همچنین درخشش هرچه بیشتر استان در سطح کشور باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار