مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

موفقیت هر جامعه ای، وابسته به بانوان آن است

تبریز(پانا)- معاون امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی ضمن تشریح اهمیت بانوان در کشور، موفقیت هر جامعه ای را وابسته را بانوان آن دانست.

کد مطلب: ۱۳۰۱۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد
موفقیت هر جامعه ای، وابسته  به بانوان آن است

زهرا کوهی در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار، به اهمیت زناندرکامعه اشاره کرده و گفت: برطرف گفته ی مقام معظم رهبری، « زنان نیمه موثری از جامعه هستند که بر نیمه دیگر اثر دارند»

وی اظهار داشت: یک خانم فقط یک بانو نیست؛ بلکه خانم جریان ساز، گفتمان ساز و آرمان ساز است و باید اول جایگاه زن را در استان خودمان درست بشناسیم و بعد آن را در کشور درست بشناسانیم.

کوهی با اشاره به پیگیری جدی مسائل بانوان استان به خصوص در حوزه بیمه، گفت: بانوان خانه دار بسیاری در استان هستند که بایستی ارزش کار خانگی آن‌ها کوچک شمرده نشود. سند تحول دولت سیزدهم در حوزه بانوان نیز اگر اجرایی شود، یک کار بسیار ارزشمندی خواهد بود. در این سند، هفت کارگروه از جمله نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و کسب و کار پایدار به دست خود مردم اداره خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکل اساسی ما در جامعه این است که کفه تربیتی و آموزشی در جامعه به سمت بانوان است و ما باید حداقل مجموعه مدون آموزشی مخصوصا ویژه فرزندان پسر به مادران ارائه کنیم چرا که اگر یک پسر ادبیاتی که با مادر و خواهر خود حرف می زند را بلد باشد، در جامعه هم ادبیات صحیحی به کار خواهد برد.

معاون امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی، از تشکیل ستاد جمعیت استان خبر داده و بیان کرد: وضعیت سالمندی در استان چندان خوب نبوده و بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری به باورهای درون فردی بازمی‌گردد. آذربایجان شرقی یک استان صنعتی است و افزایش سالمندان و کاهش جمعیت به کاهش نیروی انسانی صنعت می‌انجامد.

کوهی در پایان به اهمیت بانوان در جامعه اشاره کرده و موفقیت هر جامعه را منوط به بانوان دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار