مدیر آموزش و پرورش رودهن:

باید پرورش‌دهنده اخلاق و سنت اسلامی در مدارس باشیم

خاستگاه ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب، مدارس هستند/ در آموزش و‌ پرورش ملزم به تلاش برای فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ غنی حجاب و عفت در بین نسل‌های آینده جامعه هستیم

رودهن(پانا) - مدیر آموزش و‌ پرورش رودهن در شورای آموزش و‌ پرورش گفت خاستگاه ارتقای فرهنگ‌ عفاف و حجاب در جامعه، آموزش آن در مدارس است که بانیان تعلیم و تربیت برای تاثیر مفید باید، علمی، اصولی و روانشناختی در آن ورود کنند.

کد مطلب: ۱۲۸۷۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
باید پرورش‌دهنده اخلاق و سنت اسلامی در مدارس باشیم

سومین جلسه شورای آموزش و پرورش رودهن با حضور ‌اعضا در آموزش و‌ پرورش منطقه برگزار شد.

زهرا رستمی، مدیر آموزش و‌پرورش رودهن در این جلسه، بیان کرد: در ۲۵ ماه کرونا و‌ آموزش‌های مجازی آسیب‌های زیادی به بدنه نظام تعلیم و تربیت وارد شد. ما نیز بسیاری از این آسیب‌ها را در بین دانش‌آموزان شناسایی کردیم، آسیب‌شناسی‌های تخصصی را انجام دادیم و برنامه‌ای برای اوقات فراغت دانش‌آموزان تهیه و تدوین کردیم، ضمن اینکه این برنامه را به امام جمعه رودهن هم ارائه کردیم تا مورد بررسی و اعمال نظر قرار دهند تا برنامه موردنظر با کوچک‌ترین مانع و‌ مشکلی به مرحله اجرایی دربیاید.

وی افزود: یکی از مباحثی که بسیار در این برنامه و در بحث اوقات فراغت روی آن تاکید شده است مسأله عفاف و‌ حجاب است که به یک آسیب اجتماعی و فرهنگی تبدیل شده است و ما در آموزش و‌ پرورش ملزم به تلاش برای فرهنگ‌سازی و توسعه فرهنگ غنی حجاب و عفت در بین نسل‌های آینده جامعه هستیم، ما باید پرورش‌دهنده اخلاق و سنت اسلامی در مدارس باشیم.

رستمی بیان کرد: پیرامون برگزاری اوقات فراغت و‌ غنی‌سازی آن مسلما آموزش و‌پرورش باید با ارگان‌های زیادی از جمله هلال‌احمر، اداره ورزش و‌ جوانان، فنی و حرفه‌ای و ارشاد و‌ بسیاری ادارات دیگر در سطح منطقه همکاری و‌ مشارکت فعال داشته باشد تا به کمک این ارگان‌ها، آموزش و‌ پرورش بتوانند به اهداف خود در اوقات فراغت دست یابد و آن‌ها را محقق کند.

مدیر آموزش و‌پرورش رودهن خاطرنشان کرد: امیدواریم در برگزاری اوقات فراغت در تابستان امسال بتوانیم گامی در جهت رشد دانش‌آموزان در زمینه‌هایی مختلف برداریم، ضمن اینکه ما برنامه‌ریزی‌های خود را کاملا اصولی و‌ منظم پیش خواهیم برد و در تمامی این اقدامات، سعی در انجام مطلوب آن داریم تا دانش‌آموزان‌مان در منطقه اوقات فراغت و تابستانی با کیفیت‌تر را با بهره‌های آموزشی مختلف سپری کنند.

در ادامه جلسه دیگر اعضا پیرامون همکاری‌های خود با آموزش و‌پرورش بحث و تبادل نظر کردند و درباره دیگر مباحث مطرح شده در شورا صحبت و تصمیماتی گرفته شد.

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار