رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سردار سلیمانی سمنان:

۱۲ گروه هدف، آموزش های مهارتی را فرا گرفته‌اند

سمنان (پانا) - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سردار سلیمانی سمنان با بیان اینکه از جانب مرکز فنی و حرفه‌ای فعالیت‌های بسیاری انجام شده است، گفت: ۱۲ گروه هدف آموزشی را در سطوح گوناگون آموزش دادیم.

کد مطلب: ۱۴۷۰۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ گروه هدف، آموزش های مهارتی را فرا گرفته‌اند

 محمد عسکریان در گفت‌و‌گو با پانا، با اشاره به عملکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سردار سلیمانی سمنان در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد: در سال گذشته توانستیم شعار « هر دانش آموز، یک مهارت» را در استان عینیت ببخشیم.

وی به دوره‌های آموزشی اجرا شده برای دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دانشگاه های سمنان، فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی روستا، از جمله مراکز دانشگاهی هستند که با مرکز شماره یک تفاهمنامه TMC دارند و آموزش ها طی ۱۶ دوره و به صورت تقاضا محور برگزار شده است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سردار سلیمانی سمنان به ارائه آموزش به کودکان کار، به عنوان موضوعی جدید به واسطه تعامل با بهزیستی اشاره کرد و گفت: در طی این آموزش ها دوره های اتومکانیک، تذهیب، نقاشی روی دیوار و برق اجرا شده است.

عسکریان با بیان این نکته که در سال ۱۴۰۲ در المپیاد ملی مهارت صاحب عنوان شدیم، اضافه کرد: در رشته فرز CNC موفق به کسب مدال نقره کشوری و همچنین دیپلم افتخار در رشته طراحی مهندسی مکانیک شدیم.

وی در ادامه با بیان اینکه به ۴۵ نفر از افراد دارای معلولیت به میزان ۱۹۸۰ ساعت آموزش داده شده است، به بحث آموزش دانش‌آموزان اشاره نمود و اضافه کرد: در سال گذشته با تعاملاتی که با آموزش و پرورش داشتیم در طرح اوقات فراغت و طرح تابستانه، آموزش ۹۲۸ نفر در ۶۶ دوره متنوع انجام شد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید سردار سلیمانی سمنان در ادامه یادآور شد: ما در بخش های زنان سرپرست خانوار، محلات کم برخوردار، زندانیان و خانواده‌های آنان، ساکنین سکونتگاه های غیر رسمی، آموزش به نانوایان در راستای افزایش کیفیت نان و هم چنین مهارت افزایی سربازان وظیفه در یگان های نظامی آجا، سپاه و فراجا، آموزش‌هایی را برگزار کردیم.

عسکریان با عنوان اینکه رشته‌هایی همچون فناوری خودرو، صنایع چوب، کشاورزی، آسانسور، رشته های نرم افزاری، تأسیسات مکانیکی از جمله مواردی است که در این مرکز آموزش داده می شوند، افزود: در مراکز جوار و بین کارگاهی آموزش ۱۳۱۹ نفر در ۸۸ حرفه برای شاغلین بنگاه‌های اقتصادی را شاهد بودیم که ثمره آن افزایش دانش مهارتی شاغلین این بخش است.

وی در انتهای صحبت‌های خود به آموزش های غیر حضوری متقاضیان و تشریح دیگر دوره های مهارتی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای، ارتقای مهارت‌ها و با کیفیت برگزار نمودن آموزش‌هاست و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم این مسیر را بهتر از قبل طی کنیم و محکم‌تر گام برداریم.

دانش آموز خبرنگار: محسن امیرجان

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار