معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

اقدام خودجوش دانش‌آموزان ملاردی در راستای پاکسازی محیط زیست

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد، از اقدام خودجوش دانش‌آموزان ملاردی در راستای پاکسازی محیط زیست خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۷۰۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدام خودجوش دانش‌آموزان ملاردی در راستای پاکسازی محیط زیست

رضا حضرتقلی، در تشریح این خبر به پانا گفت: محیط‌ زیست به عنوان سرمایه ملی، متعلق به نسل امروز و آینده و امانتی ارزشمند در دستان ما است، که نیازمند حفاظت و صیانت همگانی بوده و فرهنگ سازی و آموزش در این مسیر ضروری است. به همین مناسبت اداره محیط زیست شهرستان ملارد، در راستای گرامیداشت هفته زمین پاک، همایش پاکسازی محیط زیست را برگزار کرد و دانش‌آموزان این شهرستان بصورت خودجوش در این همایش شرکت کردند.

معاون پرورشی و‌تربیت‌بدنی آموزش‌ و‌ پرورش شهرستان ملارد، یکی از راهکارهای مؤثر در صیانت از سرمایه‌های محیط زیستی را فرهنگ ‌سازی عنوان کرد و گفت: برای نجات و حفظ محیط زیست از تهدیدات گوناگون، ‌باید فرهنگ توجه به اهمیت و ارزش محیط زیست سالم، بین آحاد مردم خصوصا کودکان و نوجوانان ایجاد و تقویت شود. به همین دلیل فرهنگ‌سازی و آموزش و آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با مفاهیم محیط‌زیستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مهناز مدیریان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد، با اشاره به این همایش که با همکاری آموزش و پرورش، ارگان‌های مختلف و با مشارکت پرشور دانش‌آموزان ودوستداران محیط زیست به انجام رسید بیان کرد: هدف از برگزاری این همایش، ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و نهادینه‌سازی رفتارها و رویکردهای محیط زیستی و نیز هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی و جلب مشارکت حداکثری آحاد جامعه برای حفاظت و بهره‌برداری اصولی و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط زیست بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد، ضمن اشاره به شعار محوری هفته زمین پاک سال‌ جاری مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین، از همراهی و مشارکت ارزشمند و پرشور دانش‌آموزان، شهروندان و همکاری آموزش و پرورش، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهری شهرستان به منظور ترویج واشاعه فرهنگ حفاظت از طبیعت و محیط زیست قدردانی کرد.

خبرنگار: بتول رحیمی

 

خبرنگار : بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار