فرماندار شهرستان دماوند:

اوقات فراغت را به فرصت تربیتی، آموزشی و فرهنگی تبدیل کنیم

رودهن(پانا)- فرماندار شهرستان دماوند گفت اجرای اصولی و‌ تخصصی برنامه‌های اوقات فراغت در کشور را باید به یک فرصت و‌ چالش فرهنگی، تربیتی و آموزشی بهینه در راستای تعالی نوجوانان و جوانان تبدیل کرد که قطعا برنامه‌ریزی اصولی را می‌طلبد.

کد مطلب: ۱۲۸۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت را به فرصت تربیتی، آموزشی و فرهنگی تبدیل کنیم

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دماوند، به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان و با حضور مسئولین ادارات عضو ستاد ساماندهی امور جوانان در این‌ شهرستان و متولیان امور فرهنگی با هدف غنی‌سازی برنامه‌های اوقات فراغت در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

رضا طاهر خانی فرماندار شهرستان دماوند نیز در این جلسه گفت: برنامه‌های اوقات فراغت باید با براساس نیازسنجی، علاقه‌مندی و مشارکت خانواده‌ها، در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شود و‌ هیچ دانش‌آموزی نباید به دلیل مشکلات مالی از برنامه‌های اوقات فراغت محروم بماند لازم است از ظرفیت خیرین و گروه‌های جهادی در راستای غنی سازی اوقات فراغت استفاده بهینه و‌کارآمدی شود.

او‌ افزود: تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی برای بهره‌مندی جوانان و نوجوانان از آموزش‌های جدید است و باید این فرصت توسط دستگاه‌های متولی مغتنم شمرده شود.باید از همه امکانات دولتی و آموزشی دستگاه‌های متولی شهرستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان استفاده شود، انتظار ما از ادارات آموزش و پرورش شهرستان به ویژه این است که دانش آموزانی که از لحاظ مالی کم‌برخوردار هستند را شناسایی و با حفظ کرامت انسانی به دستگاه‌های متولی در این امر معرفی شوند تا با مساعدت، جاز برنامه‌های پیش‌بینی شده بتوانند استفاده کنند و این امکان بدون استثنا برایشان فراهم شود.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی دقیق در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و اجرایی شدن کامل آن، خاطرنشان کرد: در تبیین و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت علاوه بر مباحث آموزشی و تفریحی، باید موضوعاتی نظیر بصیرت افزایی،جهاد تبیین، مباحث دینی و اسلامی مورد توجه کامل و ویژه قرار گیرد و به صورت تخصصی و‌کاملا کارشناسانه دنبال شود. نوجوانان و جوانان ما لازم به گونه‌ای در معرض آموزه‌های تربیتی قرار بگیرند که پشتوانه نظام جمهوری اسلامی باشند.

خبرنگار: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار