فرهنگیان شهر تهران، خادم الرضا می‌شوند

تهران (پانا) - در آستانه دهه کرامت در نشستی مشترک میان مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و دبیر کانون‌های خدمت آستان قدس رضوی در استان تهران شرایط خدمت فرهنگیان به آستان مقدس امام رضا علیه السلام بررسی شد.

کد مطلب: ۱۲۸۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان شهر تهران، خادم الرضا می‌شوند

جلسه هماهنگی و تفاهم پیرامون توسعه فضای خدمت رضوی در حوزه آموزش و پرورش، با هدف ترویج فرهنگ رضوی در جامعه به ویژه میان دانش آموزان و فرهنگیان؛ با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و علیرضا جانه؛ دبیر کانون های خدمت آستان قدس رضوی در استان تهران، برگزار شد.

آستان قدس رضوی، با هدف ضرورت ترویج فرهنگ رضوی با تشکیل دفاتر خدمت کریمانه در سطح کشور، فرصت ارائه خدمت به آستان پاک و مقدس علی ابن موسی الضا(ع) را برای تمام مردم ایران با شعار «همه خادم الرضاییم» فراهم کرده است.

در همین راستا، هر شخص که تمایل به خادمی حضرت امام رضا(ع) را داشته باشد، ضمن ثبت نام در این دفاتر؛ براساس تخصص خود؛ به مدت ٢۴ ساعت در ماه، به نیازمندان محل زندگی خود ارائه خدمت می دهد و خدمت رایگان خود را به آستان مقدس حضرت امام رضا(ع) تقدیم می کند و در طول سال امکان چند بار خادمی حرم امام رضا(ع) نیز برای وی مهیا می شود.

به همین منظور و در آستانه دهه کرامت، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در نشستی با جانه؛ نماینده آستان قدس رضوی در تهران، ضمن عرض ارادت به آستان مقدس امام رضا علیه السلام؛ دفاتر خدمت رسانی به نیازمندان را منشأ خیر و برکات فراوان در جامعه دانست که علاوه بر کمک رسانی به نیازمندان که بُعد مادی آن است، اثرات مثبت معنوی بسیاری نیز در جامعه به همراه دارد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهر تهران در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و ادای احترام به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا اقدامات فراوان فرهنگی انجام داده است و در آستانه دهه کرامت نیز ویژه برنامه های خاصی در سطح مناطق نوزده گانه شهر تهران دارد افزود: یکی از اقدامات ویژه ما احیاء، بهسازی و فعال سازی زائرسراهای آموزش و پرورش مناطق تهران در مشهد مقدس است که علاوه بر تکریم شأن و جایگاه فرهنگیان معزز و ارائه خدمات رفاهی به آنها، عامل موثری در ایجاد انس و الفت بیشتر با امام رئوف علی ابن موسی الرضا است.

وی در پایان با اعلام اینکه ٣۵ خادم الرضا در پنج کاروان به مناسبت دهه کرامت در اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران برای ترویج فرهنگ رضوی مستقر می شوند و برنامه های ویژه ای برای دهه کرامت دارند، ابراز امیدواری کرد؛ این نشست با هم افزایی میان آموزش و پرورش و آستان قدس، منشأ خیر و برکات روز افزون برای جامعه فرهنگیان فرهیخته شهر تهران باشد.

در ادامه این نشست، جانه؛ نماینده آستان قدس رضوی در تهران با اشاره به اینکه بنیاد کرامت رضوی متولی دفاتر خدمت رسانی به نیازمندان است گفت: در ٢٢ منطقه تهران و همه استان های ایران دفاتر خدمت راه اندازی شده و تاکنون ٣٠ هزار نفر در این دفاتر ثبت نام کرده اند که از این میان تعدادی از فرهنگیان نیز حضور دارند که در کارگروه تعلیم و تربیت به ارائه خدمت رایگان به نیازمندان می پردازند.

وی با بیان اینکه گروه های جهادی نیز با اقدامات خود فعالیت های گسترده ای در زمینه یاری رساندن به نیازمندان دارند افزود: افراد در هر جایگاه شغلی که هستند می توانند با ارائه خدمات رایگان به نیازمندان؛ خادم الرضا باشند. اکنون ١٩ کانون تخصصی در حوزه های تربیت بدنی، جوانان، مشاوره، سلامت، آسیب های اجتماعی، تعلیم و تربیت و... وجود دارد که افراد به صورت رایگان به مردم خدمت رسانی می کنند و کانون تعلیم و تربیت که فرهنگیان خدمات خود را در این قسمت انجام می دهند با هدف نشر فرهنگ رضوی در میان دانش آموزان فعال شده است.

نماینده آستان قدس رضوی در تهران، نتایج معنوی این اقدامات در جامعه و افراد را بسیار زیاد دانست که باعث انس بیشتر با ائمه اطهار به ویژه امام رضا(علیه السلام) می شود.

گفتنی است؛ طراحی و برگزاری یک جشنواره ویژه دانش آموزی در دهه کرامت ویژه دختران به نام حضرت معصومه (سلام الله علیها)، با استفاده از ظرفیت های آستان قدس رضوی و آموزش و پرورش شهر تهران در راستای هم افزایی بیشتر؛ از مباحث مورد بحث در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار