مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران بیان کرد:

نقش بی‌بدیل معلم در فتح قله‌ها و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران به نقش بی‌بدیل معلم در فتح قله‌ها و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کرد و آموزش و پرورش را به عنوان سنگ بنای آینده کشور، اصلی‌ترین مجرای نهادینه شدن مفاهیم اسلام و انقلاب در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش بی‌بدیل معلم در فتح قله‌ها و رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛ جلسه شورای اداری استان تهران به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم با حضور احمد وحیدی (وزیر کشور)، علیرضا فخاری (استاندار تهران) و سایر مدیران شورای اداری استان به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در سالن ولایت این اداره کل برگزار شد.

مسعود بهرامی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به عنوان میزبان این نشست با استناد به آیات قرآن کریم به اهمیت نقش معلم اشاره کرد و گفت: خداوند در آیات متعددی، خود را رب‌العالمین و مربی بشر معرفی می‌کند و چه افتخاری بالاتر از این که در مسیری قدم نهاده‌ایم که ادامه ربوبیت خداوند است و در واقع معلمی، کاری خدایی است. بنابراین بر همه ما لازم و واجب است که به هر نحو ممکن شان علم و معلمی را حفظ کرده و ارتقا دهیم.

بهرامی با بیان اینکه در این برهه از زمان، نزدیک فتح قله هستیم و این دانش‌آموزان و آینده‌سازان ما هستند که باید در آینده‌ای نزدیک پرچم را به قله برسانند‌، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، یکی از کلیدی‌ترین نقاط نفوذ فکری، فرهنگی و تمدنی است. باید بدانیم و به این باور برسیم که نهاد تعلیم و تربیت به عنوان سنگ بنای آینده کشور، اصلی‌ترین مجرای نهادینه شدن مفاهیم اسلام و انقلاب در جامعه است و در این نهاد، معلم و مربی در تحقق این هدف نقش اساسی و بی‌بدیل دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر ضرورت پای کار آوردن ظرفیت‌های تمام نهادها در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت در تشریح اهمیت این نهاد انسان‌ساز افزود: آموزش و پرورش مثل یک اداره معمولی در ردیف ادارات دیگر نیست. اینجا مساله‌اش، ویژه است و با توجه به اهمیت سرمایه‌ساز بودن این نهاد، ما مدیران استان باید به آن نگاهی ویژه‌ داشته باشیم و همه ظرفیت‌های خود را پای کار آموزش و پرورش و مدرسه بیاوریم تا بتوانیم از گردنه‌های دشوار پیشرفت عبور کنیم. چرا که به فرموده رهبر معظم انقلاب، راه علاج مشکلات اساسی کشور در مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با تاکید بر تاثیر عمیق و ماندگار معلم ادامه داد: برای رسیدن به آرمان‌ها و قله‌هایی که در انقلاب اسلامی متصور شده‌ایم، آموزش و پرورش نقش اساسی و بی‌بدیل دارد و نمونه آن تاثیر شگرفی است که معلمان شهید ما در هشت سال دفاع مقدس بر روی فکر دانش‌آموزان‌ داشتند.

در این نشست از معلمان منتخب شهرستان‌های استان تهران که حائز عنوان معلم نمونه کشوری شده‌اند با حضور وزیر کشور و استاندار تهران تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار : ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار