دستیار رئیس‌جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی:

تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان در دستان معلمان است

تهران (پانا) - دستیار رئیس‌جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با تاکید بر که نقش معلمان در تزریق فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن به جامعه گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند در دستان معلمان است.

کد مطلب: ۱۴۷۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان در دستان معلمان است

به گزارش ایرنا؛ سکینه‌سادات پاد در آستانه روز معلم با حضور در جمع شماری از معلمان با تاکید بر لزوم هم‌افزایی میان مجموعه‌های مردمی گفت: انجمن‌ها، سمن‌ها و مجموعه‌های مردمی و مردم‌نهاد با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی خود تاثیر مهمی در ارتقای فرهنگ و ادب دارند.

وی افزود: در شرایط کنونی که نه فقط ایران بلکه جامعه جهانی با معضل هویت‌زدایی از فرهنگ، تمدن‌ها و اعتقادات و باورها مواجه است باید اذعان داشت که بدون هیچ شائبه‌ای، رویکرد و اقدامات سمن‌ها و نهادهای مردمی می‌توانند در جهت بهبود نظام تربیتی تاثیرگذار باشند.

پاد با تاکید بر اینکه تحول پایدار در هر جامعه‌ای از نظام تربیتی آغاز می‌شود، گفت: برای رفع آنچه در سال‌های اخیر این تحول اساسی را مختل و بعضاً دچار کندی کرده باید معلم را به دال مرکزی تربیتی و کارکرد اجتماعی خود بازگرداند.

دستیار رئیس‌جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی ادامه داد: توجه ویژه به معلمان در جهت کاهش دغدغه‌های آن‌ها با هدف ارتقای نظام تربیتی باید در درون حاکمیت رقم بخورد.

پاد با اشاره به اینکه معلم، فلسفه خوب زیستن و خوب اندیشیدن را به جامعه تزریق می‌کند، گفت: تثبیت هویت دینی دانش‌آموزان که در شرایط حساس سنی قرار دارند در دستان معلمان است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش و اقدامات بیشتر در راستای بهبود منزلت اجتماعی معلمان مطابق با شان آن‌ها و رفع مشکلات معیشتی این قشر خاطرنشان کرد: طبق قانون اساسی، نظام تربیتی و نظام آموزشی ما مبتنی بر ارزش‌های ملی - اسلامی است. اصل ٣٠ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به صراحت به عدالت و عدم تبعیض در مقوله آموزش اشاره داشته و تاکید دارد.

پاد افزود: نمی‌توان گفت که در گام دوم انقلاب در زمینه نظام آموزشی و نظام تربیتی کاملا موفق عمل کرده‌ایم. چرا که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند این مسیر را به سلامت به پایان برسانند و ضرورت مشارکت گروه‌ها، انجمن‌ها و سمن‌ها در این مقوله مهم احساس می‌شود.

دستیار رئیس‌جمهوری در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به بخشی از مسئولیت محوله در حکم رئیس‌جمهوری مبنی بر صیانت از حقوق شهروندی و حقوق و آزادی‌های اجتماعی گفت: آنچه در این یک سال توجه مرا جلب کرده، فرهنگ‌سازی و پایبندی به قانون بوده که نقطه آغاز آموزش این 2 از مدارس و توسط معلمان است.

وی اظهار کرد: آموزش ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی، زندگی در صلح و آرامش و با قوانین اسلام زندگی کردن در دستان معلمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار