کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن:

مسابقات کتابخوانی برای آموزش مفاهیم انقلاب، هیجان ایجاد می‌کند

رودهن(پانا) - کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن، برگزاری مسابقات کتابخوانی جهت آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم انقلاب را، موجب ایجاد هیجان و شور حضور در این مسابقات و در عین حال تحقق اهداف آموزشی در بین دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۰۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات کتابخوانی برای آموزش مفاهیم انقلاب، هیجان ایجاد می‌کند

زینب اشکور کیایی، کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش رودهن از برگزاری آزمون کتابخوانی کتاب «صعود ۴۰ساله» که کتابی به نویسندگی سید‌محمدحسین راجی و‌ سید‌محمد‌رضا خاتمی درباره مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران بر اساس آمارهای بین‌المللی است خبر داد.

کیایی در صحبت هایش مطرح کرد: « این مسابقه با توجه به نزدیک شدن به سوم خرداد که سالگرد فتح خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی است، جهت آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با انقلاب و دلایل عظمت و استواری آن طراحی شد تا زمینه‌ها و بسترهای لازم آموزشی، جهت محورهای مقاومت و اصول پیروزی انقلاب برای دانش‌آموزان فراهم شود؛ دانش‌آموزان ما در مدارس نیازمند آموزش و یادگیری مبانی ارزشی و‌ واقعی نظام هستند؛ آن‌ها باید یاد بگیرند انقلاب به همین سادگی‌ها به اینجا نرسیده است و پشتوانه آن ستون‌های محکم و استواری است که همیشه حمایت‌‌گر و‌ سایه امنی برای انقلاب بوده‌اند.»

وی همچنین بیان کرد: «مهم‌ترین ستون و کانون تمامی اصول پیروزی و مقاومت نظام جمهوری اسلامی ایران، بی‌شک ولایت فقیه و رهبری است. این ستون روشنگر تمامی مسیرهای ورودی و خروجی نظام است که حقیقت وجودی هر چیزی‌ را نمایان می‌کند تا ملت به راه نادرست کشیده نشوند و همیشه در مسیر پیروزی و ایستادگی و‌ قله‌های افتخار قرار بگیرند و پرچم کشور همیشه با غرور در اهتزاز بماند.»

کیایی در توضیحات بیشتر این مسابقه در مدارس رودهن خاطرنشان کرد: « از اواسط اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بعد از معرفی کتاب و در اختیار قرار دادن فایل نوشتاری آن به مدارس، سوالات به صورت تستی برای دانش‌آموزان پایه ششم، دوره اول و دوم متوسطه، طراحی و از طریق اتوماسیون به مدارس ارسال شد تا دانش‌آموزان علاقمند به سوالات پاسخ داده و تصاویر پاسخنامه خود را به واحد معاونت پرورشی منطقه ارسال کنند تا بعد از داوری نفرات برتر انتخاب و مورد تقدیر قرار گیرند.»

کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد:« این مسابقه علاوه بر اینکه زمینه‌ای برای مطالعه برای دانش‌آموزان فراهم کرد و قالب مسابقه‌ای بودن آن مسلما باعث تشویق و ترغیب هرچه بیشتر دانش‌آموزان برای مطالعه بیشتر و شرکت در مسابقه شد و شاهد استقبال زیادی از طرف دانش‌آموزان بودیم؛ در واقع یکی از روش‌های آموزش مفاهیم ملی، ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های مفید به دانش‌آموزان است که می‌تواند اهداف آموزشی ما را محقق کند.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار