معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش ناحیه ۲ اصفهان:

افزایش علم و آگاهی و منطق دانش‌آموزان با مناظره‌ها

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 اصفهان گفت در مناظرات، دانش‌آموز می‌آموزد که منطقی صحبت کند، علم و آگاهی خودش را ارتقا دهد و بعد نظر خودش را به دیگران انتقال دهد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش علم و آگاهی و منطق دانش‌آموزان با مناظره‌ها

اصغر ابوالحسنی، معاون پرورشی و تربیتی اداره آموزش و پرورش ناحیه 2 در گفت وگو با پانا گفت: «مناظره های دانش آموزی یکی از طرح های خوبی است که توسط سازمان دانش آموزی در حال اجرایی شدن است و قطعا یکسری اهداف را هم این مناظرات دنبال می کند.»

وی افزود: «این مناظرات باعث می شود دانش آموزان آداب نقد کردن را هم یاد بگیرند، یعنی اگر من مشکلی دارم یا فرد دیگری مشکلی دارد به گونه ای بتوانیم نقدمان را بیان بکنیم که آن فرد بداند فرد منتقد، خیرخواه او است.»

ابوالحسنی ادامه داد: «با مناظرات فرهنگ گفت و گو تقویت می شود. یعنی گفتمان های دانش آموزی که در این سبک در حال انجام است به دانش آموز می آموزد که منطقی صحبت کند، علم و آگاهی خودش را ارتقا دهد و بعد نظر خودش را به دیگران انتقال دهد.»

وی ادامه داد: «مهارت هایی که لازمه زندگی است در مناظرات شکل می گیرد. از جمله فن سخنوری، انتقاد کردن و نقد پذیری و مهم تر از همه ایجاد اعتماد به نفس که دانش آموز می تواند در گروه نظر خودش را بگوید، استدلال کند و نهایتا دفاع کند. این یکی از مزایای مناظرات دانش آموزی است.»

دانش آموز خبرنگار: رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار