سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل:

بالاترین ماموریت آموزش و پرورش، انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل‌های آینده است

اردبیل (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل‌های آینده یکی از بالاترین وظایف و ماموریت‌ها در آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۲۷۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد
بالاترین ماموریت آموزش و پرورش، انتقال فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت به نسل‌های آینده است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، کلام اله صفری، سرپرست آموزش و پرورش استان در جلسه ستاد اجرایی امور شاهد و ایثارگران استان اظهار کرد: در نگرش اسلامی شهادت در راه خدا از قداست و اهمیت والائی برخوردار بوده و اولیاء خدا و برگزیدگان همواره در طلب آن بوده اند و این امر آنقدر ارزشمند است که می تواند برای شهید بعنوان متعالی ترین هدف تلقی شود.

وی افزود: شهیدان ایران اسلامی نیز در دوران 8 سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا به "عند ربهم یرزقون" نایل شوند و خوشا به حال آنان که از این دنیای غبار آلود به سوی خدا پر کشیدند.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت، به عنوان یک فرهنگ متعالی در زمره عالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش هایی هستند که یک انسان متعهد می تواند به آن مقام دست یابد.

سرپرست آموزش و پرورش استان وظیفه کسانی که به مقام شهادت نائل نشدند را خطیر عنوان کرد و گفت: امروز باید در ایجاد فضای لازم جهت تحقق جهاد تبیین تلاش کنیم و این وظیفه بر عهده کسانی است که توفیق شهادت نیفتند.

صفری با عنوان اینکه بهترین محل برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت کلاس های درس می باشد، بیان کرد: باید این ارزش ها و فرهنگ های ناب انقلابی به دانش آموزان انتقال داده شود تا برای آینده انسان های کاملی تربیت کنیم که از آرمان های انقلاب دفاع کنند.

وی از حاضرین خواست تا از ظرفیت های موجود برای معرفی کنگره 3400 شهید استان استفاده کنند.

سرپرست آموزش و پرورش استان اضافه کرد: کلیه برنامه ها در مدارس در راستای کنگره 3400 شهید استان برگزار شود.

سید غلامحسن خلیلی موسوی ،معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز با اشاره به اینکه اداره فرهنگی و هنری اداره کل به عنوان دبیرخانه کمیته فرهنگی گنگره 3400 شهید استان فعالیت می کند از برگزاری جلسات متعدد جهت ایجاد هماهنگی لازم خبر داد.

وی گفت: در این خصوص چندین محتوا تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

یحیی زاده ،رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش استان نیز از جمع آوری اسناد مربوط به 64 شهید فرهنگی خبر داد و گفت: منتظریم تا سایت مربوط به کنگره راه اندازی شود تا اطلاعات جمع آوری شده را در این سایت بارگذاری نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار