مدیر کل آموزش و پرورش البرز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه البرز:

۵۳۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم در استان البرز وجود دارد

کرج ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز به مناسبت گرامیداشت هفته معلم گفت بیش از ۵۳۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع تحصیلی گوناگون مشغول به تحصیل هستند که بیش از ۵۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته در استان البرز وجود دارد که اکثریت آنها روزانه در حال آموزش تعلیم و تربیت به دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۳۰ هزار دانش آموز و ۵۰ هزار معلم در استان البرز وجود دارد

علی حجرگشت افزود : یکی از مسائل مهمی که در آموزش و پرورش  وجود دارد کمبود فضای ورزشی و آموزشی است؛ زیرا با وجود تعداد بالای دانش آموزان این مشکل بزرگی است که امیدواریم به همت دولت مردان فضای ورزشی و آموزشی را در شان دانش‌آموزان استان تامین کنیم.

وی در رابطه با نیروی انسانی در آموزش و پروش گفت:با توجه به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آموزش و پرورش را نباید در کنار سایر دستگاه‌ها دید بلکه باید به عنوان یک دستگاه ویژه به آن توجه شود، باید گزینش معلمان به نحو احسنت انجام شود.بهترین راه تامین معلم،جذب و تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان است که در دولت جدید افزون بر دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون استخدامی نیز معلمان جذب می‌شوند تا نیروی آموزشی و پرورشی نیرویی کیفی باشد‌.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز خاطرنشان کرد:همانطور که مستحضر هستید در یک دهه گذشته شیر رایگان در مدارس توزیع می‌شد که یک وقفه ۱۰ ساله اتفاق افتاد ولی در دولت سیزدهم مجددا احیا شد و امسال در همین استان ۲۵۰ هزار دانش آموز حداقل هفته ای دونوبت شیر رایگان دریافت می‌کنند که این از دغدغه‌های ریاست جمهور جهت توجه به سلامت دانش آموزان بود.

وی در ادامه بیان کرد:یکی از دستاوردهای مهم آموزش و پرورش بحث امتحانات نهایی می باشد که اامسال علاوه بر پایه دوازدهم در پایه دهم و یازدهم نیز امتحانات به صورت نهایی برگزار می‌شوند؛که سهم معدل امتحانات نهایی برای قبولی دانش آموزان در دانشگاه امسال به ۵۰ درصد و سال آینده به ۶۰ درصد خواهد رسید که مرجعیت را به مدرسه و معلم بازمی‌گرداند و اهمیت کنکور را تضعیف می‌کند.

حجرگشت اضافه کرد: یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری مهارت آموزی دانش آموزان است،بنابراین باید توسعه هنرستان‌ها را در دستور کار قرار بدهیم و تلاش کنیم تا حدامکان دانش آموزان را به سوی هنرستان‌ها و رشته‌های فنی سوق دهیم.

وی گفت: در دوران کرونا آموزش انجام می‌شد ولی تربیت با مشکل روبه‌رو شد، تمامی عوامل و همچنین اولیا باید به آموزش و تربیت توجه کنند تا آموزش و پرورش موفقی را داشته باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش البرز در پایان تصریح کرد:از همراهی تمامی معلمان،اولیا،استاندار ، فرمانداران،ائمه جمعه و همه کسانی که در آموزش و تربیت فرزندان ایرانی اسلامی یاری می‌کنند، نهایت تشکر را دارم.

دانش آموز خبرنگار : ملیکا بهروزی

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار