خطیب نماز جمعه تهران:

حماسه وعده صادق بیش از هر عملیات دیگری نیازمند روایت فتح است

تهران(پانا)-خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به دستاوردهای عملیات «وعده صادق» گفت: در فضای جنگ شناختی، رسانه‌ها و روایت‌ها فضای میدان را تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق بیش از هر عملیات دیگری نیازمند روایت فتح است و باید به آن پرداخت.

کد مطلب: ۱۴۷۲۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حماسه وعده صادق بیش از هر عملیات دیگری نیازمند روایت فتح است

به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران اظهار کرد: هفتم اردیبهشت ماه دومین دور از اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با ابتکار دولت سیزدهم با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از کشورهای قاره ثروتمند آفریقا و با حضور بیش از ۳۰ تن از وزرای اقتصاد کشورهای اقتصادی برگزار شد.

وی با قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر صمت و تلاش‌های وزارت امور خارجه برای شکل‌گیری دبیرخانه این اجلاس در وزارت صنعت، معدن و تجارت، یادآور شد: قاره آفریقا با حضور ۵۴ کشور جهان، دارای بیش از ۳۰ ذخایر منابع طبیعی، ۴۰ درصد ذخایر طلای جهان و ۹۰ درصد ذخایر پلاتین جهان است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: بر اساس گزارش بانک بین‌المللی پول از ۱۰ کشوری که بالاترین سرعت را در رشد اقتصادی دارند، ۶ کشور آفریقایی هستند؛ لذا تحکیم رابطه با این قاره کهن و ثروتمند و مردمی که دارای فرهنگ هستند و در طول تاریخ مورد ستم استکبار جهانی قرار گرفتند، لازم است.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای عملیات «وعده صادق» گفت: در فضای جنگ شناختی، رسانه‌ها و روایت‌ها فضای میدان را تعریف می‌کنند و حماسه وعده صادق بیش از هر عملیات دیگری نیازمند روایت فتح است و باید به آن پرداخت.

وی با اشاره به سخنان فرمانده کل سپاه در این زمینه، تصریح کرد: به گفته سردار سلامی، این عملیات می‌توانست بسیار گسترده باشد ولی ما عملیات محدودی را اندازه شرارت دشمن خبیث انجام دادیم ولی از نظر کارشناسان عملیات بسیار گسترده است؛ در این عملیات درخشان، رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه و کشورهای همسو، از تمام کارت‌ها و ظرفیت‌های دفاعی خود استفاده کردند اما ایران از تعداد محدودی از کارت‌های تهاجمی خود استفاده کرد که این نشان‌دهنده وضعیت میدان است. مقیاس، دامنه و پیچیدگی عملیات بسیار قابل توجه بود.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: ایران در این عملیات محدود، قدرت فرماندهی خود را در هدایت پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین و پیشرفته‌ترین عملیات پهیادی و موشکی را به نمایش گذاشت و رژیم صهیونیستی با اشتباه محاسباتی در حمله موشکی به کنسولگری ایران، با عملیات وعده صادق در سوگ شکستن تار و پود شکست‌ناپذیری خود نشست.

امام جمعه تهران گفت: نیروهای مسلح کشور، فرمانده هوافضای سپاه با استفاده از تعداد محدودی از نسل‌های قدیمی پهپاد، موشکهای بالستیک و کروز با کلاهک‌های بارشی موفق شدند از دیوارهای ۸ لایه آمریکا و ۴لایه رژیم صهیونیستی عبور کنند. این کار بزرگ فرزندان امام خمینی (ره) و فرماندهی رهبر معظم کل قوا، امام خامنه‌ای است.

وی تصریح کرد: موشک‌هایی با هدف اصابت به هدف شلیک شدند و با هدفی بالاتر از انتظار به آن‌ها اصابت کردند. این نشان داد ایران در هر زمانی می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و رژیم کودک‌کُش را تنبیه کند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: از نظر کارشناسان و تحلیل‌گران نظامی، عملیات وعده صادقی دارای پیامدهای میان مدت و بلندمدت است. ایران در این عملیات، نگاه تمامی قدرت‌های کوچک و بزرگ را به خود واداشت و علاوه بر توان نظامی، به‌عنوان یک رزمایش توانست قدرت خود را نشان دهد. اقدام دفاعی ایران با کاهش اعتبار بازدارندگی کشورهای غربی، ضریب امنیت ایران و کشورهای محور مقاوت را افزایش داد.

خطیب نمازجمعه پایتخت خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق نمونه برجسته از شاهکار فضایی بود که ایران به نمایش گذاشت که هزینه بیش از ۳ میلیارد دلاری را برای رژیم صهیونیستی و متحدین آنها به همراه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار